5 Aralık 2012 Çarşamba

Ronnie'siz Bir Sezon ve Özlem

Ronnie O'Sullivan bu sezon UK Championship'te geri döneceğini bildirse de o gün yaptığı açıklama bütün snooker severleri üzdü. Ronnie 2012/2013 sezonunun geri kalanında oynamayacak. Ama World Snooker Championship onsuz bir hiç olacak. The Rocket'in doğum gününde bu meseleyi ele aldık.


Rocket'in 2012/2013 sezonunu boş geçirme hikayesini başlıklar altında inceleyelim.

Dünya Şampiyonluğu Sonrası


Ronnie "The Rocket", Betfred 2012 Dünya Şampiyonası'nda Allister Carter'ı çekişmeli geçen maçta 18-11 yenerek dünya şampiyonu olmuştu. Dünya Şampiyonasından önce emeklilik kararı vermeyi düşünse de bu şampiyonluğun ardından emeklilik sorularına şu yanıtı vermişti:
"Daha bitmedim. Yeteneğim gitmedi. Uzun arayala ilgili düşünmek için çok vaktim oldu. Ansızın ortaya çıkan bir durum değil. Emekli oldum demiyorum ama ailem benim için en önemli şey. 6 ay snooker'a ara vereceğim. Tam olarak netleşmese de aklımdan geçen tek fikir bu."
Ağır Bir Kontrat ve Yokluk

6 ay ara nedeninden dolayı WPBSA'nın oyunculara göre şartları ağır olan kontratı imzalamadı ve içinde bulunduğu Grove Snooker'ın resmi sitesinde kendi ağızında yapılan bir açıklama yazısı yayımlandı:
"Bu yıl ki Premier League dahil olmak üzere önümüzde ki World Snooker turnuvalarında yer almamaya karar verdim.

Oyuncu kontratını imzalamadım çünkü bu bana büyük bir külfet getiriyor. Hala snooker oynamak ve Çin gibi snookera heyecan ve hayranlık duyan yerlerde bulunmayı istiyorum. Umuyorum ki gelecekte oyun içerisinde olacağım." 
Anlaşmazlıklar

Ronnie Shanghai Masters'a katılmayı çok istediğini belirten bir açıklama yaptı. Bu katılma yolunun da wilcard'tan geçtiğini belirtti:

"World Snooker'ın kontratına imza atmadım bu yüzden Shanghai'ya kadar turnuvalara katılmayacağım.Ancak organizatörler bana wildcard şansı verirse bu tip turnuvalarda yer almak isterim."

Bu açıklamalardan bir süre sonra World Snooker, Ronnie'nin açıklamalarına cevap niteliğinde bir wildcard açıklaması yaptı:
"World Snooker'ın wildcardlara izin vermesinde ki amaç, UK dışında ki belirli ülkelerin genç oyuncularının gelişmeleri ve büyük turnuvalar için tecrübe kazanmasıdır. Wildcardlar sadece ev sahibi ülke ya da bölgenin amatör oyuncuları için geçerlidir. Ayrıca wildcardlar World Snooker, WPBSA, organizatörler ve ülkede ki ilgili kurum ile beraber belirlenmektedir."
Fakat bu açıklama ile World Snooker'ın wildcard verme olayları çelişkiye düşüyordu. Fakat WPBSA'den çok para kaynağı organizatörlerin düdüğü çalıyordu. Turnuvalara isimlerini verip ödülleri karşılamak onların işi sonuçta. Hâliyle turnuvaları satın alanlar bu adamlar.

Bu konu ileride kapanır derken Ronnie başka bir açıklama daha yaptı. Times'a yakında diğer oyuncuların bir gün yoğun takvim trafiğinden şikayetçi olacağını belirten Ronnie şu açıklamaları yaptı:
"Yakın zamanda Mark Williams ve Higgins de benim gibi hissetmeye başlayabilirler, Hendry benzer nedenlerden emekli oldu. Mark, Higgins, Hendry, Judd, Neil, Ding ve kendimin de içinde olduğu bir gösteri yapabiliriz. Bunlar seyircinin görmek istediği isimler.
Kendimi World Snooker turnuvalarında mücadele ederken göremiyorum, büyük turnuvaları var ancak onlarda yer alamıyorsam başka şeyler yapmam gerek.İnsanlar televizyonun başına belirli isimler için geçerler, örneğin teniste John McEnroe. Çünkü oyuncunun yapacaklarıyla heyecan vereceğini bilirler. Onlarla düzenli turnuvalar yapmak harika olabilir. Sadece 8 kişilik yer ve insanlar sizi izlemeye gelecekler. Bence ana turdaki 8-9 oyuncu bu konseptle ilgilenecektir."

Bu açıklamalardan sonra Barry Hearn, Ronnie'nin açıklamalarına sert bir cevap verdi: 
"Görünüyor ki Ronnie kendine yapacak bir şeyler bulmuş ancak tur oyuncularının onay verilmemiş turnuvalarda yer alması yasak .Bize karşı olan herhangi bir girişime müsaade etmeyeceğiz.Tur oyuncularının Ronnie'nin formatında oynaması söz konusu değil. Umuyorum Ronnie kendini Dünya Şampiyonu yapan oyunu desteklemeye devam eder, karşısında olmaz.
Kesinlikle harika bir oyuncu ve turda ona ihtiyacımız var. Ancak onun veya bir başkasının bu tip bir girişimine karşı 0 tolerans söz konusu. Ağır yaptırımlar söz konusu olabilir."
Ronnie böyle bir fikir ortaya koymuş olsa Barry Hearn seyirci çekmek ve daha fazla para kazanmak için bunu kabul ederdi normalde. Bu atışmanın altında Ronnie'nin World Snooker ile fazladan para konusu da vardı. Ronnie fazladan para talebi iddialarına da Daily Star'a konuşarak yanıt verdi:
"Olan biten her şey parayla alakalı değil.İnsanlar tam olarak gerçeklerin bilmiyorlar.8 yıl daha oynayabilecek hevese sahibim.Mesele yalnızca para olsa oynamaya gerek olmazdı, snookerda büyük paralar yok.Oyun için iyi bir temsilci olmadığımdan bahsedenler boş konuşuyor.Kimileri oyunu sadece para ve ün için oynarken ben bunu yapmıyorum, ben bir winner'ım.Eğer turnuvaya dört gün önceden gelmek, saat ikiye kadar imza dağıtmak gibi ekstra şeyler yapmak zorunda olmasaydım, paranın hiç bir önemi olmadan kontratı imzalardım.Ama hem bunları yapıp hem de oynamamı istiyorlarsa bunun da bir değeri olduğunu bilmeleri gerek.Tek umudum iki yıl içinde Barry'nin işleri yoluna koyup daha adil hale getirmesi ve hata yaptığının farkına varması."
Günler günleri, aylar ayları kovaladı... ve Nihayet!

İlk önce bazı oyuncuların tatil nedeni ile katılmadığı, bazı oyuncuların ise (özellikle favori oyuncuların) iddiasız isimlere 1. ve 2. turlarda elendiği bir Wuxi Classic gördük. Sonra onu aratmayan ara sıcak bir Sangsom 6 Red Championship. Ve Avustralya Bendigo'da düzenlenen, Wuxi Classic'ten sonra ilaç gibi gelen bir Australian Open. PTC'lerdi European Tour'lardı zaman gelip geçti. Sıralama turnuvası olmayan Premier League'e Ronnie'nin yerine wildcard ile John Higgins geldi. Tüm bunlar olmuşken Ronnie'nin bulunduğu menajerlik şirketi Grove Snooker'dan bir açıklama geldi:
"Güzel haberler var. Ronnie yeniden oynayabilir. Kontrat açıklığa kavuştu. Uk Championship ve International Championship'e katılım tamam."
Ve Ronnie'nin ağzından bir açıklama: 
 "Snookera 6 aylık bir ara vereceğimi söylemiştim, bu devam ediyor. Sezonun kalanında mücadeleye devam edeceğim için sabırsızlanıyorum. Snookera geri döndüğüm ve yakın zamanda hayranlarımı göreceğim için mutluyum."
Gloucester'da Bir Ronnie



Gloucester'da düzenlenen 3. Birleşik Krallık PTC'sine katıldı Ronnie. Simon Bedford ile karşılaşan The Rocket o kadar berbat oynadı ki hiç bir pozisyonda güvenli vuruşa başvurmadı. Her pozisyonu pota çevirmeye çalıştı ta ki bir yere kadar. İlk turda 4-3'lük bir skor ile elendi.İnternational Championship açıklamasına kadar bir daha da başka turnuvalarda göremedik.

Ronnie ilk 16'dan Düşüyor

John Higgins'in Shanghai Masters şampiyonluğu sonrasında düzenlenen sıralamada Ronnie ilk 16'dan düşmüş,
17.'liğe gerilemişti. Bu durum için ITV mikrofonlarına konuşan Ronnie bazı açıklamalarda bulunmuştu. Bu açıklamalar belki de bu sezon oynamak istemediğine küçük bir ipucu idi.
Şu an ilk 16 dışındayım çünkü her turnuvada oynamaya ve sürekli seyahate hazır değilim. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 17 turnuvada yer aldım ve çok zorlandım. Aynı şeyi bu yıl yapabileceğimi sanmıyorum. Yüksek standartlarım olduğunu biliyorum ancak aksini hissettiğim anda oynamam için bir sebep olmayacak. Dünya Şampiyonluğu, Almanya zaferi ve ek olarak geçirdiğim iyi bir yılın ardından ilk 16'da kalamıyorsam belki de ıstakayı kenara bırakabilirim."
International Championship Öncesi Açıklamalar

Shanghai Masters'dan sonra Çin'de düzenlenecek Uluslararası Açık turnuvasında snooker severlerin kendisine hasretine sonlandıracak olan Ronnie O'Sullivan, kendisine eleştirenlere yanıt verdi. 2005 dünya şampiyonu Shaun Murphy dahil olmak üzere bazı oyuncular, bu sezon kaçırdığı turnuvalar için O'Sullivan'ı oyunun gerçek elçisi rolünü üstlenmediğini söylediler. The Rocket ise Daily Star'a şu demeçleri verdi:
Ben bu oyunun gerçek elçisi olamadığım için eleştiriliyorum. Onlar dünya şampiyonu olduktan sonra iyi oynamıyorlar ama belki para için bu turnuvalarda bulunuyorlar. Onlar ünlü ve şöhretli olmak istiyorlar. Onlar birincilik, ikincilik, üçüncülük ve dördüncülükleriyle mutlular. Fakat benim için bu durum böyle değil. Ben snooker  oynamak, oyunun keyfini yaşamak, yarışmak ve kazanmak istiyorum. 
Daily Star haricinde The Sun'a da bazı açıklamalarda bulundu:
"Birkaç ay geçti ama zaten yerimi kaybedince başka bir kuşak alacaktı. 16 yaşındakiler şöyle düşünmüştür: 'Ronnie'yi görme imkanım oldu. Başkasından asla görmediğim bir şekilde snooker oynardı.

Tıpkı Maradona, Nicklaus, Senna ve Tyson'ın hâlâ konuşulduğu gibi 10 yıl içerisinde beni hatırlayacaklar ve benden bahsedecekler."
Hasret Çin'de de Sürmeye Devam Ediyor 



Ronnie'den malesef snookerseverlerin heyecanını öldürecek bir açıklama geldi. Bu açıklama da Grove Leisure'un internet sitesinde yayınlandı:
"Devam eden sağlık problemlerimden dolayı International Championship'te yer alamayacağım için üzgünüm. Chengdu'da mücadele etmeyi isterdim ancak doktorumun tavsiyesi üzerine seyahat etmeyeceğim. Oluşturduğum hayal kırıklığından dolayı World Snooker'dan, hayranlarımdan ve sponsorlardan özür diliyorum. Yakında görüşmek dileğiyle."
Bu açıklamanın arkası bekleniyordu tabi ki. Çünkü Ronnie'nin bir dediği diğer dediğine tutmuyordu. Kararlarını çabuk değiştiriyordu. Herkes Ronnie'nin UK Championship ile döneceği günü heyecanla bekliyordu. UK Championship'in resmi posterinde Mark Selby ve Judd Trump'la birlikte görünüyordu. Ta ki kara haber gelene kadar...

Kara Haber Tez Gelir 


12 gün sonra WPBSA Başkanı Barry Hearn Ronnie ile ilgili resmi kara haberi verdi.
"Ronnie ile konuştum, başvurduğu tüm turnuvalara katılmama kararı aldığını söyledi ve sezonun geri kalanında da yer almayacak.Çözmesi gereken kişisel sorunları var.Umuyorum gelecekte her şey yoluna girecektir."
Zaten Barry Hearn'le bu sezon çok anlaşmazlıklar yaşadı Ronnie. Her Allah'ın haftası bir turnuva gerçekleştiriliyordu. Bir taraftan zorlu mücadeleler, bir taraftan ateşli hastalığı, bir taraftan ailesi derken artık strese girmek istemiyordu. Belki de kendisi için en iyi kararı verdi şimdilik... Şimdilik herkes onun World Championship'te süpriz yapmasını bekliyor ama bu olmayacak gibi.

Ronnie Şu An Ne Yapıyor?




Ronnie şu an Snooker Legends ile turnuvalara çıkmaya devam ediyor. Bu arada O2 Arena'da düzenlenen ATP Dünya Turu Finalleri'nde oynanan Roger Federer-Janko Tipsarevic maçının ön safhalarında gördük kendisini.


Geçen haftalarda Liang Wenbo, Jack Lisowski ve Ali Carter ile birlikte Hotshot Masters adlı bir eğlence organizasyonuna çıkıp snooker oynadı. Ondan sonra da ITV4 kanalında yayınlanan "Sports Life Stories" programında kendi hikayesine yer verildi. Çocukluğundan snooker'a başlamasına, ilk şampiyonluklarından ailesinin yaşadığı felaketlere, Judd Trump ile tanışmasından şimdiki hayatına kadar her türlü konuyu Ronnie'nin ağızından dinledik. Bu belgesel yayınlandıktan sonra da Merlin Media adlı bir menajerlik şirketine anlaşma sağlayıp imzasını attı. Fakat Grove Leisure'daki bağlarını da koparmış değil.


O Ronnie O'Sullivan. O snooker'ın başına gelen en güzel şey. Yetenekli, karizmatik, soğukkanlı, dahi, çılgın,  ve de merhametli. 80'lerdeki Steve Davis dönemini ve 90'lardaki Stephen Hendry dönemini göremeyenler 2000'li yıllarda Ronnie O'Sullivan ve John Higgins dönemini gördü. Ronnie, John Higgins'e göre daha fazla adından bahsettirdi. Hızlı oyunuyla, zaferleiyle; açıklamalarıyla, kararlarıyla, özel hayatıyla. Kısacası herşeyi ile bir olay, bir fenomen, bir üstad, bir mızıkçı, bir dahi. Bugün "Roket"in doğum günü. Bize yaşattığı güzellikler için ona ne kadar teşekkür etsek az...

Nice yıllara Ronald Antonio O'Sullivan...

5 yorum:

  1. Yazı çok güzel olmuş eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. emeğinize sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. trump isterse 8 kere dünya şampiyonu olsun.roket olmadık tan sonra pek keyif vermiyor.snooker onsuz da izleniyor ama , ne zaman izlesem roketi anmadan geçmiyorum.Beni üzen şey ise,Hala yetenegini kullanabiliyorken neden oynamıyor(evet hastalığı var doktorunun tavsiyelerine uyması lazım)?.Hearn le son konuşması ne konudaydı?Ben, bilardoya Semih üstadı izleyerek başlamadım.Ben roketi izledikten sonra bilardoyu sevdim.Sağ elimi kullananan ben,rokete özenerek sol elimi de kullanmaya başladım.GeriDön Reyizzzzzzzzzzzzzzz

    YanıtlaSil
  5. Barry Hearn son açıklamalarından birinde "Ronnie'nin taşıdığı büyük profili kaybetmek istemeyiz.Son konuştuğumuzda hala sezonun geri kalanında yer almak istemediğini söyledi."

    Ayrıca Hearn Ronnie'nin Crucible'da yer almasını istiyor.Bunu bizzat Ronnie'ye iletmiş.Ancak Rocket olumlu ya da olumsuz bir şey söylememiş.

    YanıtlaSil