11 Mart 2012 Pazar

Greg Davis: Vaktini Bekliyor

Geçtiğimiz günlerde World Snooker da haberini duymuştuk.Efsane isim Steve Davis'in oğlu Greg bu sezon ki QSchool'da yerini alıyor.



Geçtiğimiz yıl başlayan, amatörler ve ana tur dışındaki oyunculara, ana tur kapısını açan QSchool'a bu yıl Greg Davis'de katılıyor.Bunun üzerinden çok geçmeden Telegraph, Greg'le konuşmuş bile.

Gittiği üniversitenin öğrencilerinin takıldığı barda pool turnuvalarına katılan ve sürekli kazanan Greg "Bira parası çıkıyor.Her hafta kazanıyorum ve eğlenceli vakit geçiriyoruz." diyor.İyi potlar ve sürekli kazanmasının ardından, Davis'e benzerliği ile de dikkatleri çekince beklenen soru geliyor Greg'e; "Steve Davis'in oğlu değilsin değil mi?"

Genç adamın The Nugget'ın oğlu olduğunu öğrenmelerinin ardından turnuvalara girmesi yasaklanıyor.Greg ise bu durumu; "Kendimi suçlu gibi hissettim.Ama geçerli bir sebepti." şeklinde özetliyor.

Bir süre sonra okuldan ayrılan ve snooker oyunculuğunu kafasına koyan Greg, sporun gerçek efsanelerinden birinin oğlu.Henüz bebekken masanın üzerinde emekleyen ve ilk yüzlük serisini 14 yaşında gerçekleştiren Junior Davis, takip eden sene de babasına karşı ilk frameini de kazanmış.

"Onu gerçekten yendim.Çocukken maç yaptığımızda bana 100 sayı avantaj verirdi.Dünya şampiyonası öncesinde onunla bir gösteri maçı yapmıştık.Bana bu kez 30 sayı avantaj vermişti ve galip gelmiştim.Ardından elimi sıkıp, 'Tebrikler, hak eden kazandı.' demişti bana."

"Benim eğitimime devam etmemi istiyordu.Bunu tamamladım ve şimdi de istediğim şeyi yapıyorum; snooker oynamak.İnsanlar bunun biraz garip olduğunu düşünüyor."


"Bir baba oğluna araba kullanmayı öğretmeyi denerse biraz karışılık olabilir.Sanırım babam da bunu hissetti ve bana koçluk yapmadı.Ama ben ondan bir çok şey öğrendim.Yaptıklarına karşı büyük bir saygı duyuyorum."

"Babam çok yetenekli olarak doğmadı ama oldukça kararlıdır.Ondan bana geçen de bu zaten, antrenman sizi mükemmel yapar.Onun kararlılığı ile maçlar yapmaya çalışıyorum.Tabi onun zamanına göre şu an daha çok dikkat dağıtacak şeyler var."


Bu yıl QSchool'da yerini alacak olan oyuncu, snooker için bir kariyeri de kafasına koymuş durumda.

"Bunu tecrübe için yapıyorum.Turnuva alışkanlığım yok.Okul ve üniversite hayatından dolayı çok az turnuvada bulundum.O yüzden bir beklentim yok."Ancak genç oyuncu için turnuvalara katılmamanın tek sebebi bu değil.

"Bunun psikolojik bir yanı da var.Maçlar sırasında izlemeye gelen insanlar toplanır ve ben kaçırdığım da şunu söyleyeceklerini hissederdim: 'Ahh, Steve Davis'in oğlu kaçırdı.' Bu durum beni turnuvalardan uzaklaştırdı.Şu an bunun üstesinden geldim ama büyük bir tecrübe eksiğim var."

Steve Davis, oğluna koçluk yapmamış olsa da bu eksiğini kapatması için bir çok önemli ismin olduğu Groove Snooker'dan bir davet ayarlamış bile.Judd, Jack Lisowski ile antrenman yapan Greg zaman zaman Ronnie ile de bir kaç frame atıyor.

"Aslında şu aşamada daha çok tek başıma antrenman yapmalıyım.Bazen Judd gibi isimlere karşı oynamak da iyi, turnuvada gibi hissediyorsunuz.Ama onunla her gün oynarsam sadece iki üç top göndermek için şans bulurum."

İşler yolunda gider ve Greg oyununu iyi bir düzeye çekerse ana turda yer alabilir.Ancak bir durum daha söz konusu; ya babasıyla eşleşirse?

"Şu sıralamada 40. ve bu hala çok büyük önem taşıyor.Evet bir gün karşılaşabiliriz ama açık konuşmak gerekirse bu çok da istediğim bir şey değil.Çünkü ona karşı oynamak zor.Ve şüphe yok ki onu yenmeyi de istemem, başka biri olmalı.Bu eğlenceli bir şey değil.O benim babam."

Greg'in QSchool'a katılacağını ilk duyduğumda aklıma ana tura katılıp babası ile eşleşmesi durumu gelmişti.Gencin bu konuda ki fikirlerini de duymak güzel oldu açıkçası.

Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder