3 Mart 2012 Cumartesi

Finalin Adı Mark Allen - Stephen Lee


Robert Milkins 2 - 6 Stephen Lee


- 2006 Galler Açık'tan bu yana beşinci kez bir sıralama turnuvası zaferi kovalayan İngiliz oyuncu Stephen Lee, son iki turnuvasında da mükemmel oyunuyla üst sıralara tırmanmayı bildi.

"Her şey kendine inanarak oynamaktan geçiyor. Ben bu turnuvayı kazanabileceğimi düşünüyorum. Zaten düşünmeseydim burada olmazdım."

"Almanya Masters'da yarı finaldeydim. Galler'de de Ding beni çeyrek finalde iyi(!) bir hakem kararı ile yendi. Ben bu hafta gerçekten iyi oynadım."


 - Yarı final müsabakası dengeli başladı ve iki oyuncuda sabırlı bir şekilde açık vermemek için uğraştı. Safety Shot (güvenli vuruş) larda çok iyi olmayan Milkins karşısında, seans arasına 2-2 gidilmesine rağmen, Lee üstün görünen taraftı.

"Mark ile çok kez oynadım ve onunla oynadığım maçlarda hep ortada çok iyi bir snooker vardı. Bu güzel final ile birlikte üst sıralara yükseleceğimiz kesin."

"Bu hafta çok iyi sıralama puanları kazandım ve benim için çok iyi oldu. İlk 16'daki yerimi de iyice sağlamlaştırdığımı düşünüyorum."

 - Seans arasından hızlı dönen tecrübeli oyuncu Lee'ydi. Arka arkaya vurduğu 85, 61, 76'lık break(seri)ler ile farkı üçe çıkardı.

 "Uzun süre sonra üzerimdeki baskıdan kurtulup kendime gelebilmek için bir kırılma noktasıydı bu. Altı tane sıralama turnuvası oynadım ama bu çok zorlu bir süreç oldu."

 - Milkins için ise dün gece Higgins karşısında sergilediği iyi performanstan sonra bu maç bir hayal kırıklığı oldu ve o bu haftadaki iyi oyunu ve gayreti ile 16.000£'u evine götürdü.
 
"Oyunun içine giremezseniz Steph karşısında tutunmanız çok zor olur. Ben de bugün bunu yaşadım. Benim için çok iyi bir gün olmadı ama bu şekilde oynayarak da kazanmayı bekleyemezsiniz."

 "Bu şekilde oynamaya devam edersem ileri ki zamanlarda sıralamada daha üst sıralarda kendime yer bulacağıma inanıyorum. Finalde Mark ve Steph 'e iyi şanslar. İkisi de çok kaliteli oyuncular ve iyi standartta bir snooker izleyeceğizi düşünüyorum."


Mark Allen 6 - 5 Mark Selby 

 - Best of 11 (en iyi 11 üzerinden) oynanan maçta 5-2 geriye düşen 26 yaşındaki oyuncu Haikou Stadı'ndaki coşkulu kalabalığın önünde arka arkaya dört frame birden alarak heyecan içerisinde zafere ulaştı.

"Geriden gelerek çok çok zor bir iş başardığımı düşünüyorum Mark karşısında. Fakat sonuçta bu bir kazanımdır. Yola devam ederek finale yükseldiğim için mutluyum. Oynadığım son dört frame ile kazanmayı hakettiğimi düşünüyorum."

 - Dünya 1 Numarası Selby uzun süren frameler ardından ilk seansı 3-1 önde kapattı. Seans arasından döndükten sonra iki oyuncu da savaşmaya inanmışçasına iyi oynasalar da dokuzuncu framede Allen'ın yaptığı 80'lik bir break ve ardındaki framelerde de 79 ve 71'i ile skoru eşitlemeyi başardı.

 -  "5-2 gerideyken çok şanslı başladığımı düşünmüyorum ama son bir kaç set benim için işler yolunda gitmeye başladı. Burada koşullar snooker oynamak için çok zor ve hava çok sıcak. Umarım yarın koşullar hiç olmadığı kadar iyi olur ve ben iyi bir şans bulurum. Bugün yaptığım kadar iyi oynarsam kazanmamam için hiç bir sebep olmaz." 

 - Decider Frame (karar frame)'ine giden oyuncular için her şey ortadaydı ve adeta rüzgarı da arkasına alan Allen müthiş bir 112'lik break ile zaferini perçinledi.

"Umarım böyle oynamaya devam ederim. Bu şekilde devam ettiğim takdirde turnuvayı kazanamamam büyük hayal kırıklığı olur. Kendi yeteneğinize inanmak zorundasınız. İyi bir oyuncu olduğumu biliyordum ama ben son birkaç yıl içersinde hep istikrarlı olmak için mücadele ettim."

" Şimdi daha iyi anladım ve bir sürü insan da bana ilk sıralama turnuvası zaferimi elde etmem için son viraj olduğunu söylüyor. Ama bunu yapabilmek benim elimde ve artık zamanının geldiğini düşünüyorum."

 - Galibiyete çok yaklaşan fakat istediğini elde edemeyen Mark Selby ise şunları söyledi:

"Gerçekten çok yanlış yapmadım. Adil olmayı düşünüyorum ve 5-2'den sonra Mark çok iyiydi ve bir tek şans bile bulduğumu düşünmüyorum. Elbette kaybettiğim için hayal kırıklığı içerisindeyim."

"O, bugün oynadığı performansı yarın da sergilerse kazanma şansı oldukça yüksek ve bu kadar kaliteli bir oyuncu olmasına rağmen hala bir sıralama turnuvası kazanamamış olmasına da hayretle bakıyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder