3 Mart 2012 Cumartesi

World Open 6.Gün

Çin'de iki finalist belirlendi.Yılın maçı olmaya aday Markların mücadelesi harika bir geri dönüşe sahne oldu.



World Open'da günün açılışı harika bir maçla oldu.Bugüne kadar bir çok oyuncuya karşı çok iyi geri dönüşler yapan Selby bu kez geri dönüşün kurbanı oldu.

Mark Allen ile mücadele eden Leicesterlı finalin kapısında uzun süre beklemesine rağmen içeri giremedi.Seans arasına 3-1 önde girdikten sonra 5-2'yi bulan ve finale sadece bir frame uzakta duran Selby rakibinin geri dönüşünü izlemek zorunda kaldı.Allen'ın skoru 4-3'e getirme şansı varken yeşilde yaptığı hata ile 5-2 geriye düşmesi Selby'i final için ağır favori haline getirdi ancak Kuzey İrlandalı pes etmedi.80, 79, 71 ve 112'lik dört harika seri gerçekleştiren ve maçı 6-5 kazanan Pistol bu sezon ikinci sıralama finaline ulaştı.

Selby 112, 102 olmak üzere iki yüzlük seri gerçekleştirirken Allen da 105 ve 112 ile aynı sayıya ulaştı.Selby maçtaki yüzlük serileriyle bu sezon 55. yüzlük serisine imza atmış oldu.Dün olduğu gibi bugün de masaya zaman zaman güneş ışıkları düşerken, Selby yine eldivenle maça çıktı.

İki oyuncu son olarak bu yıl CLS Grup-4 maçında karşılaşmışlar ve Allen 3-2 galip gelmişti.

Allen'ın maç sonu açıklamaları şöyle;

"Umuyorum ki artık kazanabilirim.Bu şekilde oynayarak kaybetmek gerçekten hayal kırıklığı olur.5-2 geriye düştüğümde pek şanslı olmadığımı düşünüyordum ama o dakikadan sonra işler yolunda gitmeye başladı.Burada şartlar hala kötü.Sıcaklar düne göre iyi durumda.Eğer şartlar yarında böyle ya da daha iyi olursa ve ben de bu şekil oynamaya devam edersem, kazanmak için çok iyi bir şansım olur.

Kendinize güvenmeniz gerekiyor.İyi bir oyuncu olduğumun farkındayım ama bir devamlılık sorunum vardı.

Şu an iyi bir durumdayım ve insanlar ilk sıralama zaferinin hemen köşede durduğunu söylüyor.Ancak bu bana bağlı.Buraya büyük özgüvenle geldim ve artık kupaya adımı yazdırmanın vakti geldi diye düşünüyorum."


Selby ise hata yapmadığını ancak Allen'ın harika oynadığını söyledi. "Kaybetmek üzücü.Kötü oynamadım ve fazla hata yapmadım ama itiraf etmek gerekir ki Mark 5-2'den sonra harika oynadı ve kazanmak için bir şans bile bulamadım.Bu oyunuyla yarın kazanmak için çok büyük bir şansa sahip.Böyle iyi bir oyuncunun şu ana kadar turnuva kazanamamış olması beni şaşırtıyor."

Son yarı finalisti belirleyen maçın galibi Lee oldu.Turnuva başından bu yana net skorlar alarak maçlarını kazanan Trowbridgelı oyuncu bu geleneği bozmadı.Rakibini 6-2 geçmeyi başaran Lee, seans arasına 2-2 eşitlikle gidildikten sonra üst üste dört frame kazandı.Milkins'in şanssızlığı ile kaybettiği iki frame maçın kırılma anıydı.Gloucesterlı maviden pakete gittiği sırada paketten ayrılan bir kırmızının cebe gitmesiyle masayı rakibine bıraktı.Bir başka framede ise beyazın cebe düşmesinden sonra gelen free ball kararı ile bir frame daha rakibe uçuverdi.Lee'nin maç sonu açıklamaları şöyle;

"Güvenim çok yüksek düzeydeydi.Bu da çok fazla maç oynamaktan geçiyor.Eğer kazanamayacağımı düşünseydim şu an burada olmazdım.Almanya'da bir yarı finalim ve Galler'de çeyrek finalde Ding'e kaybettim.Bunları geride bırakarak buraya geldim ve bu akşam iyi frameler oynadım.Bu benim için kırılma noktası, kendime gelmem uzun yıllar aldı.Umuyorum bugün ki maç Mark'ı biraz yormuştur ama zor bir maç bekliyorum."

Kariyerinin ilk sıralama finali için iyi bir şans yakalamış olan Milkins yine hüsrana uğradı.Bugüne kadar 6 sıralama turnuvasında final oynayıp bunların dört tanesini kazanan Lee, hanesine bir final daha ekledi.Tam bir sıralama turnuvasında 2006 Galler Açık'tan beri final oynamayan oyuncu, son olarak 2010-2011 sezonu EPTC4 ayağında şampiyon olmuştu.

Finalistler Allen ve Lee bugüne kadar sekiz kez karşı karşıya geldiler ve bunların beşini kazanan Stephen oldu.Almanya'da yarı fina oynadıktan sonra Galler'de çeyrek final oynayan Lee burada da finale yükselmeyi başardı.

En iyi 19 frame üzerinden oynanacak olan final maçında sabah seansı 8:30'da başlayacak ve ikinci seans da hafta boyunca olduğu gibi 13:30'da oynanacak.Maçta görev alacak olan Leo Scullion son finalini geçtiğimiz sezon Judd'ın şampiyon olduğu Çin Açık'ta yönetmişti.

Turnuvanın final günü televizyon akışı programına buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder