10 Eylül 2010 Cuma

Kaptandan Selby'e "Hazır mısın?"

Sabah seansında iki yarı finalist belirlendikten sonra akşam seansında da oynanan maçlar neticesinde yarı finalistler belirlendi.Mark Selby hızlı geçen mücadelenin ardından Mark King karşısında galip gelirken, Kaptan Ali Carter ise karar oyununa giden maçta gülen taraf olmayı başardı.



2004 yılı Uk Championship yarı finalisti Mark King bugün maça yeni bir yarı final ve hatta belki de finale ulaşma hedefiyle çıktı.Çok yakın geçen iki frame iki oyuncu arasında paylaşıldı.Üçüncü framede Mark King 62'lik serisinin ardından frame topuna bir kala potu kaçırınca Mark Selby masaya geldi ve toplam da 77 sayı alarak durumu 2-1'e getirmeyi başardı.Ardından gelen üç frame tam Selby'nin istediği gibi geçti ve 32,106 ve 105'lik serilerle Selby yarı finale ulaşmış oldu.Bu yarı finalle son dört yıl içerisinde üçüncü kez bu turnuva da yarı finale yükselmeyi başaran Selby geçtiğimiz sezon ilk turda Stuart Bingham'a kaybetmişti.


Bir diğer önemli maç ise Ali Carter ve Matthew Stevens arasında oynandı.Bir önceki turda Shaun Murphy gibi güçlü bir rakibi devre dışı bırakan Stevens bu turda bir başka güçlü rakiple karşı karşıya geldi ancak işler karar frameinde istediği gibi gitmedi.Son framein son siyahına kadar kazananın belli olmadığı maç heyecanlı dakikalara sahne oldu.Maçta 4-1 geriye düşen Ali Carter art arda 4 frame kazanarak şampiyonluğa ulaştı.Ali Carter ilk beş frame içerisinde sadece 76'lık bir seri ile ikinci framede rakibine cevap vermeyi başardı.103'lük serisi ile morali yerine gelen Ali Carter bir sonraki frame de 46-53 geriye düşmesine rağmen Stevens'in kaçırdığı uzun mesafe yeşilin ardından masayı temizlemeyi başardı.Karar frameine gelindiğinde ise gerçekten nefesleri kesen bir oyuna şahit olduk.Carter'ın kaçırdığı kırmızıdan sonra masaya gelen Gallerli oyuncu oyunu kazanmak için tüm renklilere ihtiyaç duyuyordu.Ancak pembeden sonra kaçırdığı siyah ile yıkıldı.Ali Carter ise harika bir vuruşla potu gerçekleştirdi ve üst tura yükselmeyi başardı.

Ali Carter maç sonunda şunları söyledi: "Matthew siyahı kaçırmadan önce başka bir şans bulabileceğime inanmıyordum, daha sonra top nerede kalırsa kalsın pota gitmeye karar verdim.Eğer kolay bir vuruş olsaydı muhtemelen kaçırırdım ama zor bir toptu ve kaçıracağım konusunda bir panik yaşamadım.Korkutucu bir maçtı bir çok top kaçtı.Tek söyleyebileceğim kazandım ve en önemliside bu.Matthew için gerçekten üzülüyorum çünkü ikimizde kazanmayı hak etmedik ancak birimiz eve dönmek zorundaydı.Kariyerinde bu şekilde öndeyken kaybettiği bir kaç maç var tabi benim de ve diğer ilk 16 oyuncularınında."

Mark Selby ise "Seans arasına 3-1 ile girildiği için şanslıydım ve en iyisi 2-2 olurdu.Ancak son iki framede oynadığım gibi oynarsam yarın büyük bir şansım olduğunu düşünüyorum." sözleriyle kendini hem övdü hem de eleştirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder