8 Ekim 2012 Pazartesi

Bir Avustralyalının Gdynia Çıkartması

Neil Robertson, Polonya'da düzenlenen Gdynia Open finalinde Jamie Burnett'i heyecanlı geçen karar frame'inde 4-3 yendi ve turnuvayı kazandı.




Maçın ilk frame'inde Neil Robertson ağırlığını koydu ve Jamie Burnett'e neredeyse masaya gelmesine izin vermedi ve birinci frame'i kazandı. İkinci frame'de ise Jamie Burnett vuruş denemelerinde şanssızlık yaşadı ve bu şansızlık Neil Roberson için tam bir şansa dönüştü. Neil Robertson 118'lik yüzlük seri ile frame'i 2-0 aldı. Üçüncü frame'de Jamie Burnett kendine geldikten sonra yine ikinci frame'deki gibi basit hatalar yaptı ve The Thunder yine bunlardan faydalanıp frame'i 3-0 önde götürdü. 

Avustralyalı 3-0 ile birlikte maçı kazanma şansını yakalasa da dördüncü, beşinci ve altıncı frame'lerde hiç de iyi oynayamadı. Jamie Burnett, dördüncü frame'i Neil Robertson'ın basit hatalarından yararlanarak 3-1 kazandı. Beşinci frame'i Neil Robertson tam kazanacakken yaptığı hatalarla frame'i Jamie Burnett'e verdi ve Jamie Burnett skoru 3-2 yaptı. Altıncı frame ise sabırları zorladı ve Jamie Burnett oyuna ağırlığını koyarak durumu 3-3 eşitledi ve karar frame'ine gidildi. 


Karar frame'i tam anlamıyla her şeyin yaşandığı bir frame'di. İlk başta rakipler birbirlerini zorlasalar da Avustralyalı skor 9-7 iken tuvalet izni aldı ve frame uzadı. Tuvalet izninden sonra kendine gelen Neil Robertson, frame'de pot olması imkânsız topları pota dönüştürdü-ta ki maç 32-7 iken sol sarı cebe yakın olan kırmızıyı pot yapamamasına kadar. Jamie Burnett frame skorunu 32-12 yaptıktan sonra uzun uzun düşündü ve snooker bıraktı. Neil Robertson ise snooker'da faydalandı ve 45 dakika geçen zorlayıcı bir frame'in ardından maçı zor da olsa 4-3 aldı ve turnuvayı şampiyonlukla tamamladı.

30 yaşındaki Avustralyalı şu demeçleri verdi: 

"Ben gecenin erken biteceğini düşünmüştüm ama skor 3-3 olunca baskı altındaydım. Çok saçma sapan  hatalar yaptım. Eğer kaybetseydim bu benim için çok kötü olurdu. Sonunda rahat davrandım ve kazandım. Geçen yıl da Polonya'da Warshaw Classic'i kazanmıştım. Sonra başka bir PTC'yi kazandım ve ardından da Masters...  Umarım bu benim için iyi bir sezon başlangıcı olur. Buradaki insanlar harikaydı, snooker'ı gerçekten çok seviyorlar. Bu yüzden dünya standartlarındaki snooker'ı biraz olsa göstermek harikaydı." 



Neil Robertson aynı zamanda 12.000 Euro'luk para ödülünün de sahibi oldu. Jamie Burnett finale kaldığı için 6.000 Euro'luk para ödülünü kazandı. Jamie Burnett aldığı 1600 puanla sıralamada 36. olurken Neil Robertson aldığı 2000 puanla sıralamada 6.'lığa yükseldi. 

Son günün skorları şöyleydi: 



Final
Neil Robertson 4-3 Jamie Burnett
Yarı finaller
Stephen Maguire 2-4 Neil Robertson
Michael Holt 0-4 Jamie Burnett
Çeyrek-finaller
Stephen Maguire 4-1 Jimmy White
Michael Holt 4-2 Ding Junhui
Tian Pengfei 0-4 Neil Robertson
Jamie Burnett 4-3 Kurt Maflin
Bir sonraki Avrupa turnuvası "Betfair ET3 Antwerp Open", 18-21 Ekim arası Antwerp/Belçika'da düzenlenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder