1 Nisan 2012 Pazar

9. Zafer Çin'de

Son sıralama şampiyonluğunu 2009 Çin Açık'ta yaşamış olan Ebdon üç yıl aradan sonra yeniden kupanın sahibi oldu.



2012 Çin Açık kupası sahibini buldu.Son şampiyonluklarını Çin'de yaşayan iki oyuncuyu karşılaştıran final dramatik şekilde sonuçlandı.

Maça bilindik tarzıyla başlayan Ebdon rakibini adeta sindirdi.Oldukça yavaş ilerleyen öğlen seansında oynanması planlanan 9 frame yavaş giden oyun yüzünden altıncı framede sona erdi.Maguire'ın konsantrasyonunu kaybettiği açıkça görülen ilk seansı 5-1 önde kapayan Ebdon, 107 ve 124'lük iki seri gerçekleştirmeyi başardı.

Seans arasından sonra kendine gelmiş gözüken İskoç oyuncu, 84'lük serisiyle skoru 4-2'ye getirdi.İki oyuncunun sırasıyla aldığı framelerden sonra skor 8-5 Ebdon lehine iken üst üste üç frame kazanan Maggi maçta dengeyi kuran taraf oldu.Hemen ardından 103 ile skoru 9-8 taşıyan Ebdon, maçı bitirmek için şans bulduğu 18. frame'i Maguire'a kaptırdı.Karar oyununa giden maç dramatik şekilde sonuçlandı.İki oyuncu da masada şanslar bırakmasına rağmen maçın gerginliği basit toplarda hatalara sebep oldu.Uzun mesafeden bulduğu kırmızıyla serisine başlayan Ebdon kırmızıda hata yapsa da Maguire en gergin dakikada kırmızıyı cebin ağzında bıraktı ve maçı kaybetti.

Ebdon bu zaferle üç yıl aradan sonra bir sıralama turnuvasında şampiyonluğa ulaşarak kariyerinde ki sıralama sayısını 9'a yükseltti.41 yaşındaki oyuncu şampiyon olduğu son üç turnuvada enteresan bir şekilde İskoç oyuncuları mağlup etti.2006 Birleşik Krallık'ta Hendry'i geçen Ebdon, 2009 Çin Açık'ta Higgins ve bugün de Maguire'ı geride bıraktı.

Kazandığı 7 bin sıralama puanıyla sıralamada 20. basamağa sıçrayan oyuncu sezon kapanmadan önce ilk 16 için umutlarını sürdürdü.75 bin £'luk şampiyonluk ödülü Ebdon'ın olurken Maguire 30 bin £'u cebine koydu.Ayrıca bu şampiyonluk Ebdon'ın 2012 Premier League'de de yer alacağı anlamına geliyor.

2008'den bu yana tam bir sıralama turnuvası kazanamayan Maguire 2008'de Çin Açık şampiyonu olduktan sonra 2011 Galler, 2012 German Masters ve 2012 Çin Açık finallerinde kaybetti.İkili arasında beş maç bu finalle beraber 4-1 Ebdon lehine sürdü.

Ebdon'ın maç sonu açıklamaları şöyle;

"Kazandığım için çok mutluyum.Ama açık olmak gerekirse biraz da üzgünüm çünkü baskıyı iyi kontrol edemedim.Stephen'ın benden daha iyi oynadığını ve kazanmayı hak ettiğini hissettim.İlk seans çok iyiydi, sağlam bir snooker oynadım ve iyi skor ürettim.Maçta dört yüzlük serim olmasına rağmen maçı tamamen kontrol altına alamadım.Stephen için de biraz üzgünüm çünkü muazzam bir geri dönüş gerçekleştirdi ve beni baskı altına aldı.Neyse ki iyi bir kırmızı potuyla işleri yoluna koydum.Çok fazla hata topta hata yaptım ve ona şans verdim.

Maç sonunda çok yorulmuş hissediyordum.Açık ara önde olduğum maçlara alışık değilim, üstelik final görmeyeli de uzun zaman olmuştu.Belki de bunu beklemiyordum.Ama hafta boyunca çok iyi oynadım.Bu harika turnuvayı tekrar kazandığım için çok mutluyum.Bu benim 20 yıllık kariyerimde ki sadece 9. şampiyonluğum.

Dünya Şampiyonasında yer almak istiyorum.Artık ilk 16'da değilim ve ön eleme oynamak zorundayım.Zor olacağını biliyorum ama bu sene hazırlık dönemlerim iyi geçiyor.Formda olduğum zamanlarda rakiplerimi zorlayan bir oyuncuyum.Ön eleme maçımı kazanıp The Crucible'a geri dönmek istiyorum.Sanırım bu benim Dünya Şampiyonasında aralıksız 21. yılım olacak.Eğer başarabilirsem benim için büyük bir onur."


Sezonun kapanışı Dünya Şampiyonası ile yapılacak.Büyük heyecanın ön elemeleri 5-15 Nisan arasında gerçekleştirilecek.Jimmy White, Stephen Hendry, John Parrot gibi isimler de ön elemelerde yerlerini alacaklar

10 yorum:

  1. Maçı tam olarak izlemedim ama ya bu kadarda ağır oynanmaz ya ortalama vuruş süresi kaç saniyeydi acaba

    YanıtlaSil
  2. Peter Ebdon gerçekten çok ağır oynuyor ama defansif anlamda pek bi negatiflik yapmadı. İyi seri inşa etti, zor potlara gitti ve beyaz top kontrolü gayet başarılıydı. Oynama hızı her seyirciye uygun olmasa da gayet kaliteli bir oyuncu olduğu gerçeğini kabul etmeliyiz.

    YanıtlaSil
  3. @Srhn, Çin rejisi bununla ilgili bi istatistik getirmedi ekrana.Getirdiyse de ben kaçırdım.Maalesef vuruş süresiyle ilgili bir bilgi yok.

    @Adsız, kaliteli olduğuna şüphe yok.Zaten kariyerini gözden geçirmek yeterli bunun için.Ama bazen insanı bezdirecek şekilde ağır davranıyor.

    YanıtlaSil
  4. O inatçı kırmızı Maguire'ye bir şans tanıdı.Ebdon bitirici bir sabırla oynarken 13.frame'den sonra kendisi de pes etti.Doğal serilikte oynamaya başladı,hatalar yaptı.25 33 framelik W.ch de işi çok zor.Maguire ise uzun maçlara zihnen uyumlu değil.Trump ve Selby de öyle.Stephan Lee favori. melmertzel

    YanıtlaSil
  5. maçı anlatan usta yorumcu Emre Yazıcıol maçı anlatırken, Ebdonu kurbanını zehirleyen yılana benzeterek şükela bir tespit yaptı.Ebdon daha yavaş oynar diye umuyordum ki çok da ağır oynamadı.Bence diğer oyuncular Çin kültürünü pek sevmediklerini düşünüyorum.Diğer taraftan Ebdon a bakacak olursak, meditasyon,yoga,iyi beslenme... gibi özellikleri daha hızlı uyum sağladı Çine.İkisi de haketti kazanan Ebdon oldu.

    YanıtlaSil
  6. Bir şey daha var Ebdon'un güzel spor ahlakı.Sanki maçı kazanmamış gibi.Rakibine kaybetmenin üzüntüsünü hissettirmedi.Yorumunuz çok doğru.Fakat bence Ebdon ,Robertson ayarında bir yavaşlıkta,Ding gibi sadece rakibin hataları üzerine oynayan,başarısında hiç bir yaratıcı hamle göremediğim bir oyuncu .Ama bu kez taktiksel olarak çok yavaştı. Tabiri caizszse dinsizin hakkından imansız geldi;çok üst düzey olmayan bu ikisini yendi finale geldi.Ebdon,Maguire gibi usta, yaratıcı ve üst düzey bir oyuncuyu onun kırılgan yönünü gözeterek yendi.Fakat bu bir istisna bence.Diğer büyük ustalar bir daha gelmez bu oyuna.

    YanıtlaSil
  7. Ding'in yaratıcılığı konusunda hem fikir değiliz sanırım :)) Tek eksiği Judd gibi parıltısı olmaması.Yoksa yetenek olarak eksiği olduğunu düşünmüyorum.

    Ebdon yüzlerce şampiyonluk kazansa da Ronnie'ye karşı 5 dakikada gerçekleştirdiği 12'lik seri unutulmayacak.En azından ben unutmayacağım.(Ronnie'nin depresif zamanlarında)

    Bir de son olarak Ebdon oyuna "fist pump"ı sokan oyunculardandır.

    Ama bunlar onun iyi bir kariyere sahip olduğu gerçeğini değiştirmez.O yüzden tebrik edelim :)))

    YanıtlaSil
  8. Bazı oyuncular vardır, mükemmel seri inşa ederler örnek verecek olursak Stephen Hendry,Rocket,Mark Williams,Ding,Trump(daha pişmesi lazım...) bu tarz oyunculara karşı tek uzak pot şansı o framei yuzde 60-70 kaybedeceğiniz garantidir.Tabi bu yüzde iyi oynadıkları maçlar için geçerli.Kimse robot değil sonuçta.Bu tarzdan tam zıt olarakta rakibin piskolojisini bozmaya yönelik , yavaş oynayan asla çılğınlık peşinde olmayan oyuncularda vardı eskilerden çoğu oyuncu böyle idi Ebdon da bu ekolden gelen bir oyuncu.Bu iki türün arasına allrounder denen oyunun her yününde(uzak pot,seri inşaası,Snooker çözme bırakma,oyundan kopmama) çok üst düzey oranlara sahip oyuncular da var bunlara örnek J.Higgins,Mark Selby,Neil Robertson(belki:D) sayabiliriz.Şimdi bunları niye yazdım onuda bilmiyorum ama:D.Farklı kulvarlardan oyuncuların turnuva kazanmasını daha heyecanlı buluyorum.Birkaç oyuncunun domine etmesini değil.Ding,konusuna gelirsek kesinlikle yetenek 10 numara limajı ,ıstaka kuvveti mükemmele yakın, fakat zayıf yönü maçlardan çabuk kopması piskolojisinin erken çökmesi gibi.Ronnie de öyleydi eskiden şimdi biraz toparlamaya başladı(5-6 sene önce NAH kazanırdı Germen Mastersi) diyerek bitiriyorum:D

    YanıtlaSil
  9. Ronnie'nin sıkıntısı bazen "masadan intikam alma isteği" gibi geliyor bana.Yıllardır savaş yarası alma korkusuyla oynadı(: Snooker masasında büyük bir işleyişin ardından gelen basit hata ve rakip gelip şeker gibi masayı temizliyor.Böyle bir kurgu başka hiç bir oyunda yok.Soğukkanlı ingilizler bile şaşkına dönüyor" )Ronnie bu psikolojiden bıkmış.Ronnie önce M.Campel'e yenilmek istedi başaramadı.M.Williams'a vukuatlı olduğu için biraz oynadı.Maguire'ye o kırmızıyı bilerek kaçırdı.Biraz istese sol eliyle kazanırdı. Ronnie hayranlarına ihanet içerisinde,problemli bir şahıs.

    YanıtlaSil
  10. Ronnie bi yana da,O Ebdon denen herif neydi öyle ya.Adam ne oynarım,ne de oynatırım diyor.Dadanmış masaya sansar gibi sanki eve götürecek.Allah'tan kork be kardeşim,oyun seriye binmiş, körebe oynasa yapar sayıyı,bizimkisi kelaynak gibi düşünüyor.Düşün babam düşün Böyle üç tanesi turnuvalara dadansın kimse bakmaz bu oyuna billahi.Tamam tarz taktik bunlar iyi de,her şeyin bir adabı, rajonu var be abiler.Bu E.T kılıklı şahıs masa çevresinde görüldüğünde,üç toptaki gibi 40 sn uygulanırsa snooker geleceğini kurtarabilir.Ben böyle bir şey ömrümde görmedim.

    YanıtlaSil