19 Şubat 2011 Cumartesi

Welsh Open 5. Gün

Galler Açık'ta artık sona yavaş yavaş gelinmeye başladı.Çeyrek final mücadelelerinin gerçekleştirildiği günde Gallerlilerin umudu olan son iki oyuncuları Matthew Stevens ve Mark Williams turnuva dışında kalırken, geçen sezonun finalistleri ise bu kez yarı finalde kozlarını paylaşacak.



Günün öğlen seansında turnuvaya oldukça hızlı giriş yapan Gallerli efsane Mark Williams mücadele etti.Oyuna diğer maçlarda olduğu gibi hızlı giremeyen Williams maç sonuna kadar da bir türlü kontrolü tamamen eline geçiremedi.Özellikle 4-3 geride olduğu ve oyunu kaybetmeye adım adım yaklaştığı final frameinde birden çok kez şans bulmasına rağmen bir türlü gereğini yaparak rakibine cezayı kesemeyen 34 yaşında ki oyuncu Almanya'da ki finali yorgunluğunu bugün hissetmiş oldu.Geçtiğimiz sezon yine bu turda aynı isme, Maguire'a kaybetmiş olan Williams, burada ki son finalini başarılı geçirdiği 02-03 sezonunda görmüştü.Maguire ise 2008 yılında ki Çin Açık'tan bu yana bir sıralama turnuvası finalinde yer almadı.

Stephen Maguire: "Bugün formda olan bir ismi geçtim.Bir kaç senedir başarısız bir şekilde ilerliyorum.Şu an turnuva kazanan oyunclara bakıyorum ve onlarla oynayan ben olsam kazanırım diye düşünüyorum.İyi oynadığım zaman işler iyi noktaya doğru gidiyor."

Mark Williams: "Stephen bugün daha iyiydi.Masa üzerinde çıkardığı kim işler hayranlık verici.Çoğu zaman kendini yendi.Eğer bu sorununu çözerse çok fazla turnuva kazanacaktır."

Günün ikinci ve son öğlen seansı maçında ise Almanya finalisti Mark Selby ve geride bıraktığımız sezonun sonundan itibaren çıkışını yeniden başlatan Graeme Dott karşı karşıya geldi.3-0 geriye düştükten sonra 3-2'yi bulan Dott, altıncı framei de almaya çok yaklaşmış olmasına rağmen 21'lik serisinin ardından masayı rakibine devretti ve önce 4-2 geriye düştü ardından gelen framei de kaybeden İskoç oyuncu turnuva dışında kaldı.

Gallerli snooker izleyicileri en önemli şampiyonluk adaylarından Williams'ı kaybettikten sonra akşam seansında boy gösterecek Matthew Stevens'a oldukça iyi bir destek gösterdiler.John Higgins karşısında fena olmayan ve son framelerde ise vuruş kalitesi olarak artan düzeyde bir oyun oynayan Stevens son framede ki affedilmeyecek hatasının kurbanı oldu.Geçen sezon da burada çeyrek final oynayan ve bu turda elenen Stevens yine Mark Williams gibi bu turda elenerek turnuva dışında kaldı.

John Higgins: "Seans arasına gitmeden önce oyunu 4-1'e kadar getirebilirdim ama birden 3-3 oldu.Daha sonra bu hatamın telafisi olmayacağını düşünüyordum ama şanslıyım ki skoru 4-3'e taşıyabildim.Matthew son zamanlarda bu performansta değildi çünkü üzerinde bir baskı var.Yeniden ilk 16'ya dönmeye çalışıyor ve salondakilerin ondan beklentileri vardı."

Günün son maçında ise geçen sezonun finalisti ve 2009 yılının şampiyonu Ali Carter sahne aldı.Dün Mark Allen karşısında iyi bir geri dönüşle galip gelen ve bu aralar form düzeyi yüksek olan Çinli Ding karşısında oldukça rahat bir oyun çıkaran Carter oyunu seans arasından sonra koparmayı başardı.2-2'lik eşitlikten sonra üç frame alarak rakibine şans bırakmadan turu geçen Kaptan bu sezon Shanghai'de zafere ulaşmıştı.Carter yarı finalde rakibi olacak Higgins'e geçen sezon finalde kaybederek şampiyonluk ünvanını da yitirmişti.

Ali Carter: "Skor 2-2 olduğunda eğer toplara iyi vurursam tüm sezon bu şekilde devam ederim diye düşündüm.Aslında skor 2-2 olduğunda biraz huzursuzdum çünkü ona 2 frame hediye ettiğimi düşünüyordum.Arada Terry Griffiths ile konuştum ve bana 'Hadi git, bunu değiştiremezsin sadece çık ve eğlenmeye bak.' dedi.Kariyerimin dönüşünde önemli bir yardımı oldu ve şu an kendim için tepe noktadayım.Terry yardıma ihtiyaç duyduğum anlarda adeta bir rehber gibi."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder