3 Nisan 2010 Cumartesi

Eski Şampiyonlar Finalde

Çin Açık turnuvasında 6. günü geride bırakırken artık sona yaklaştık.Bugün oynanan yarı final mücadelelerin de özellikle akşam seansında güzel bir maç izledik.

Irlandalı rakibi karşısında Ding oyuna hızlı başladı ve maçı 6-2 ile kazandı.Mark Williams ise Carter karşısında 3-1 geriye düştüğü maçı 6-4 kazanarak finale yükseldi.

Ding Junhui maçta 125 ve 137'den oluşan iki de yüzlük seri gerçekleştirdi.Maçta toplara çok iyi vurduğu gözden kaçmayan Çinli maç sonrasında "Mark bugün iyi değildi.Özellikle uzun mesafeli vuruşları kaçırması bana şans olarak geri döndü.3-0 öne geçince Mark'ın güvenini kaybettiğini hissettim.Bu sezon toplara konsantre olmayı daha iyi öğrendim bu da kafamın rahat olmasını sağlıyor.Bugün dinlendikten sonra yarın en iyi oyunumu oynamaya çalışacağım." dedi.

Yarı finalde kaybeden ve daha önce bu turnuva da şampiyonluk istediğini söyleyen Mark Allen ise "Bugün iyi oynamadım.İkinci framede dikkatsizce kaçırdığım siyah pahalıya mal oldu.Maç 1-1 olabilecekken 10 dakika sonra 3-0 olmuştu.Ding beni baskı altına aldı ve kazanmayı hak etti.Ümit ediyorum ki burada zafere ulaşacaktır.Çünkü onunla bir kaç yıldır iyi bir arkadaşlığımız var onu tekrar Çin Açık'ta şampiyon olarak görmek güzel olacaktır." diyerek rakibine finalde destek verdiğini de göstermiş oldu.

Diğer bir maç ise turnuva da harikalar yaratan ve eski formuna dönercesine oyun sergileyen Mark Williams ile son iki turnuva da oyununu git gide yükselten İngiliz oyuncu Ali Carter arasındaydı.Maça iyi başlayan ve 3-1 öne geçen Essexli oyuncu seans arasından sonra yaşadığı düşüş ve Williams'ın kendine gelmesiyle bir anda 3-4 geri düştü.Mark Williams galibiyeti ile ilgili olarak:

"İlk 4-5 frame hiç iyi oynamıyordum.Ama kendi kendime "Burada kalmaya çalış ve geri döneceğine inan!" diyordum.Sonlara doğru ortaya iyi işler koydum.Beyaz ışık altında oynadık ve bu yüzden 2-3 kere beyaz topu değiştirtmek zorunda kaldık.Burada yapmış olduğum işlerden dolayı ve bugün fazla iyi oynamadan kazandığımdan dolayı mutluyum." dedi.

Mark Williams bu turnuvayı 05/06 sezonunda finalde John Higgins'i 9-8 ile geçerek kazanmıştı.Bir önceki sezonunda ise o zamanlar çok genç olan Ding finalde Stephen Hendry'i 9-5 ile geçmeyi bilmiş ve şampiyonluğa ulaşmıştı.Mark Williams yarın finalde karşılaşacağı rakibi ile ilgili "Ding yarın ki maçın favorisi,bu sezon turnuva zaferi yaşadı ve kendi evinde oynuyor.Böyle durumlarda pek baskı altında kalmam Stephen Hendry'le İskoçya da oynamak ya da Ding'le Çin de oynamak gibi.Tekrar finalde olmak ve sıralama puanı kazanacak olmak güzel."

Mark Williams maç saatlerine de değindi ve "Tüm maçlarım gece seanslarına denk geldi.Bu yüzden sabah 7'de yatıp öğlen 4'te kalkıyordum.Biraz daha uyumak için bunu şimdi değiştirmem gerek."

Ding ve Mark Williams yarın saat 9.30(TSİ) karşılaşacaklar.Maç en iyi 19 frame üzerinden oynanacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder