28 Şubat 2010 Pazar

Birleşik Krallık'ta bir Türk!



Evet...Muhammed Leysi.Belki duydunuz belki de duymadınız.Ancak kendisi Türkiye'nin ilk resmi snooker oyuncusu.Ülkemizi Birleşik Krallık topraklarında temsil eden ilk snooker sporcumuz.Eurosport Türkiye'de snookerın yol almasında önemli işlere ön ayak olmuş kişi.Kendisine sorduğumuz kısa sorulara cevap vererek bizleri kırmadığı için buradan bir kez daha teşekkür ediyoruz.Geçelim soru cevaplara.

-Snooker'a ne zaman başladınız?
19 yaşındaydım Snooker'a başladığım zaman. Başladıktan 1.5 sene sonra Egyptian Shooting Club'ın takımıa girdim.Takıma girdikten 4 sene sonra kaptanı oldum. Mısır'daki transfer sistemi bulunduğu için Mısır'ın en büyük klübü Al Ahly Club bonservisimi ödedi ve oraya transfer oldum 1998 senesinde.1999 yılında da Mısır'ın milli takımıda girmiştim.

Türk sporcu olarak kariyeriniz ne zaman başladı ve nasıl devam etti?
2005'te Türk vatandaşlığı kazandıktan sonra, Türkiye'nin hem IBSF'e hem de EBSA'ya üyeliğini sağladım.2005'te ilk Türk Milli Snooker oyuncusu oldum ve Birleşik Kralığı'ndaki yapılan Dünya Grand Prix turnuvasına katıldım.

2006'da Türkiye'nin ilk resmi Snooker turnuvasını düzenlendi ve birinciliği kazandım. Romania'da yapılan Avrupa Şampiyonası'na ilk Türk oyuncu olarak katıldım. Ardından 2007'de İrlanda'da yapılan Avrupa Şampiyonası ve Tayland'da Dünya Şampiyonasına da katıldım.

Şu anda snooker oynamaya devam ediyor musunuz?
2008 de maelesef sağ kolumdan 3 ameliyat oldum ve oyunculuğu bırakmak zorunda kaldım.Snooker'i çok sevdiğim için IBSF Dünya Snooker Federasyonu'nun başkanı hem bana teşekkür sertifikası gönderdi Türkiye'ye Snooker'i tanıttığım için hem de Medical and Doping committe'ne beni doktor olarak pozisyon sağladı.



Eurosport'ta maç anlatımına nasıl başladınız?
2003 senesinde, tam Türkiye'ye geldikten 3 sene sonra, bir gün eski federasyon başkanı Sayın Faruk Yüksel beni arayıp Eurosport'un Türkçe olarak yayını yapacağını söyledi ve Snooker maçlarını anlatmamı istiyordu çünkü o zaman kimsenin bilgisi yoktu bu dal ile ilgili. Az Türkçemle korka korka programa katıldım. Seyredcilerden iyi tepki aldığım için 2006'ya kadar devam ettim. Fakat Eurosport'un Türkiye'de lisansını başka bir firmaya aldıktan sonra beni bir ay kullanarak yeni ekibine eğitim verdikten sonra bana artık ihtiyaç duymadıklarını hissettirerek yavaş yavaş uzaklaştırdılar beni.Hatta e-maillerle beni soranlara cevap vermez oldular.Çok üzüldüm çünkü bana yapılanı nankörlük olarak değerlendiriyorum. Bu sporu ülkemize getirenlerden biri benim.İlk Snooker masaların üretimesini başlattıran da.



Peki tanıştığınız snooker oyuncuları ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Dünyanın her köşesinden snooker oyuncularıyla tanışma fırsatım oldu.Snooker'a başladığım zaman 1991'de idolum Jimmy White'ti. Fakat hem masa içinde hemde masa dışında John Higgins'e kadar efendi mütevazı bir oyuncu görmedim. Tam bir spor elçisidir.

Sorularımıza cevap verdiği için kendisine bir kez daha buradan teşekkür ediyoruz.

1 yorum: