1 Mayıs 2013 Çarşamba

Dünya Şampiyonası 12.Gün

Sheffield'da yarı final arefesine gelindi.2011 finalisti Judd nefes kesen maçın kazananı olmayı başardı.



Crucible'da finale sayılı günler kaldı.Günün ilk kazananları ise Judd ve Hawkins oldu.

Murphy ve Judd'ı karşı karşıya getiren çeyrek final mücadelesinin son seansı izleyicileri snooker keyfine doyurdu.Her iki oyuncunun da yüksek performans gösterdiği maç karar oyununda noktalandı ve istediğini koparıp alan Judd oldu.Judd maçın ilk seansını 6-2 geride kapamış ve dün akşam 8-8'lik eşitliği bulmayı başarmıştı.Bugün oyuncular sırasıyla ikişer frame paylaşarak skoru önce 10-10'a ardından 12-12'ye kadar taşıdılar.50 dakikaya yakın süren karar oyunu ise iki tarafa da göz kırptı ancak bulduğu beş net şansı kullanmayı reddeden Murphy oyunun direksiyonunu Judd'a kaptırınca olanlar oldu ve 2011 finalisti yarı finale adını yazdırdı.Judd böylelikle bir yıllık aranın ardından tekrardan yarı finalde yerini almış oldu.Judd'ın maç sonu açıklamaları şöyle;

"Çok mutluyum çünkü bir çok insan üstümü çizmişti.Ailem ve arkadaşlarım bana güveniyordu, ben de kendime güveniyordum.Son framede Shaun maçı bitirmek için şanslar buldu ama biraz negatif davranıp snooker denedi.Ben de son framede güvenli vruruşlarımın geliştiğini herkese göstermiş oldum.Buraya turnuvayı kazanmaya geldim ve daha azıyla yetinmeye niyetim yok.Ronnie'yi yenmek için gerekli öz güveni kendinde hisseden bir kaç oyuncu var ve ben de onlardan biriyim.En iyi halimin Ronnie kadar iyi olduğunu düşünüyorum.Bunu kanıtlamaya ihtiyacım var, Ronnie bunu yıllardır kanıtlıyor.İsimden korkmuyorum."

Dün harika performansıyla 7-1'i bulan Rocket sabah seansına da hızlı başlayarak skoru 12-1'e getirdi.Ancak ufak hataları nedeniyle üst üste 3 frame'i Bingham'a kaptıran Ronnie işini akşam seansına bıraktı.Kendisi için gerekli olan tek frame'i akşam seansında 15 dakika içerisinde alan oyuncu maçtan 13-4 galip ayrıldı.

Bu skorlarla beraber Ronnie ve Judd çeyrek finalde birbirlerine rakip oldular.İkilinin son maçı 2012 Galler Açık'ta gerçekleşmiş ve Ronnie'nin 5-3'lük galibiyeti ile sona ermişti.Rocket bugünkü maçta gerçekleştirdiği 104 ile kariyerinin 689. Crucible kariyerinin ise 125. yüzlük serisini gerçekleştirdi.Ronnie'nin ilginç maç sonu açıklamaları ise şöyle;

"Açık olmak gerekirse oyunu özlemedim sadece biraz paraya ihtiyacım vardı.Çocuklarımın okullarından kalan borçlar var ve bunları ödeyemedim.Neler olup bittiğini bilmiyorum ama şu an biraz para kazandım ve gelecek yılların parasını da ödeyebilirim.Snookerın bana göre olduğunu düşünmüyorum.Katıldığım son turnuva olabilir.Belki bir kaç PTC'de oynayabilirim ama üst düzey turnuvalarda kendimi yormak istemiyorum.Tünelin sonundaki ışık çok da uzağı göstermiyor.

Bu son vedam ve son eserim.Mutluyum, yapacaklarımı yaptım.Kontratın yükümlülüklerini yerine getireceğim ve sponsorlarımı da mutsuz etmeyeceğim."


Günün ilk yarı finalisti ise sabah seansında belli oldu.Selby, Neil gibi isimlerin elenmesiyle alt taraf için oldukça favori konuma geçmiş olan Ding yine şeytanın bacağını kıramadı.Hawkins'in dirençli oyununa diş geçiremeyen Ding son seanstan frame alamadan ayrıldı.Hawkins maçı 13-7 kazandıktan sonra şu açıklamaları yaptı;

"Kelime bulamıyorum.Maçın sonlarına doğru sakinleşmeye başlamıştım.Kaçırmama gereken orta mesafe bir kırmızı dışında maç sonunda kendimi çok iyi hissettim.Bu tip başarılar için uzun yıllardır çabalıyorum ve bu sezon bunu Avustralya'da başardım.Sezon boyu istikrarlı bir tablo çizdim ama buraya gelip tek masalı seansa kalmış olmak, hayal gibi.Sadece kendim değil en başından beri yanımdan olanları da mutlu ettiğimi düşünüyorum.Yarın çok gergin olacağımın farkındayım ama maçı iple çekiyorum.Hepimiz bunun için oynuyoruz.Daha önce bu tecrübeyi yaşamadım o yüzden tüylerimin diken diken olacaktır."

Gecenin son maçında son yarı finalist belli oldu.Fazlaca uzamayan maçta Walden, genç rakibine geri dönüş şansı vermedi.Sabah seansında skoru 10-6'ya kadar getirip Ricky'e yaklaşan Galli oyuncu akşam seansında frame alamadı.Walden da tıpkı Hawkins gibi kariyerinde ilk kez Dünya Şampiyonası yarı finaline ulaştı.

Yarı final gününün maç programı ve tv yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

Fotoğraf: Monique Limbos

7 yorum:

  1. Açıkçası Murphy Trump maçında Murphy'nin kazanmasını istiyordum çünkü Judd Trump, Ronnie için bence şu an tehlikeli rakip. Diğer oyuncularda(Selby, Robertson, Murphy vb) tabi ki onu yenmek için oynayacaktı ancak Trump hem ondan iyi olduğunu hemde onun yerine geçicek kişi olduğunu kanıtlamak için oynayacak. Zaten ciddi ve tehlikeli bir rakibin birde bu motivasyonla oynaması her ne kadar Bingham'a karşı rüya gibi bir maç oynasa dahi maç eksiği olan Ronnie için turnuvanın sonu olabilir. Daha Trump ilk açıklamalarında Ronnie'ye karşı aralarındaki maçlarda olan üstünlüğünden bahsetmiş ki bu maçların 3 tanesi,(PTC antwerp finali, UK 2. tur, Masters 2. tur) Ronnie'nin form olarak bir hayli düşük olduğu 2011 sonu 2012 başlarında oynanmış olup Judd hiç gerçek oyununu oynayan Ronnie ile oynamadı diyebiliriz. Aynı sene Galler'de Çeyrek finalde Ronnie kazanmıştı ve sanırım son maçları bu maç. Ama bu eşleşmeyi sevmedim zaten eşleşmeden çıkan oyuncu büyük ihtimalle şampiyon olacakken aç kurt gibi saldıracak olan Judd karşısında Ronnie'yi şanslı göremiyorum. Büyük sporcuların en büyük şanssızlığı karşılarına çıkan her kendilerinden düşük profilli rakibin hayatlarının maçlarını oynamak için çıkmasıdır bu sebepten Judd çok tehlikeli. Kendini layık gördüğü aşırı popülariteye ulaşmak için basamak olarak göreceği bu maç bence onun tarafına doğru birazcık ağır basmakta. Umarım ki tersi olup Ronnie kazanır (ki bence galibiyetin anahtarı erken açacağı bir fark olacaktır) ve final maçına çıkmaya hak kazanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an maç farklı bi boyuta girdi bence.Ronnie'nin maç sonu açıklamaları çok ilginç.Artık snooker'a devam etmek istemediğini ve para kazanmak için yeni bir aramaya başlamayı düşündüğünü söyledi.Yarın ki maçta neler olacağını merak ediyorum.

      Sil
    2. Bende açılamaları şimdi okudum gerçekten çok entersan görünüyor. Hele bu düşünceyle gidip şampiyon olursa daha da ilginç ama bence bu açıklamalar gösteriyor ki Ronnie yarın başlayacak maçı daha başlamadan kaybetmiş gibi belki bu açıklamaları turnuvanın sonuna en azından elendiği ana saklayabilirdi. Şu an o ne kadar hevessiz görünüyosa açıkçası bir izleyici olarak benim de hevesim kaçtı. Aklıma gelen tek şey maç öncesi hissettiği baskıyı üzerinden kaldırmak ve maçı kaybedişine bir bahane üretmek olduğu. Açıkçası turnuvanın önümüzdeki günleri için çok hayalkırıklığına uğradım. Zaten zor olan maç para sıkıntısı çeken ve para kazanmak için burada olan Ronnie'ye daha da zor gelecektir. Ayrıca zaten eğer bu baskı onu rahatsız ediyorsa gerçekten bıraksın çünkü hayatı snookerdan çok daha değerli.

      Sil
  2. Judd'a bugünkü maçta gene biraz şans da yardım etti fakat son framelerde ve özellikle son seansta yeteneğini bir kez daha gösterdi,özellikle pot yeteneğini. Her iki oyuncu da gerçekten çok iyi oynadı ve bizim keyifli bir maç izlememizi sağladılar.

    YanıtlaSil
  3. ortadaki tabloya bakinca 2007 yilini hatirladim.ali finale ciktiginda, biri bana wc finali oynayacagimi söylese rüyamda bile inanmazdim demisti.hawkins de buna benzer seyler söylüyor.walden yada hawkins ikisinden biri mutlak finalde.
    judd, en az murphy kadar hata yaptigi icin mac bu kadar uzadi.judd ve murphy yü kurrtaran long potlardaki basarilari.
    ronnie atak oynayan oyunculara karsi oldukca basarili.savunma yapanlara karsi tahammülsüz oluyor.judd cok hatali oynuyor ve pot yüzdesi ronni ye göre oldukca düsük. birde elinin ayari tam tutmuyor, sürekli pozisyon hatasi yapiyor.ama uzun toplar en büyük avantaji.
    ronnie judd a uzun top vermeyip, judd in hatalarina cezayi kesebilirse maci rahat götürür.yoksa en az murphy maci kadar cekismeli gecer.

    YanıtlaSil
  4. Judd bu açıklamarıyla maça geride başladı sayılır zaten :), göreceğiz bakalım en iyi halini umuyorum güzel bir ders verir ronnie, bi dahada ağzını açamaz Mehmet beyinde dediği gibi, önce beyaz top kontrolünü limitlere çıkarsın ondan sonra en iyi halim ronnie kadar desin bu arada ronnieninde uzak mesafe yüzdesi %80 neler olacak göreceğiz

    YanıtlaSil
  5. Ronnie Judd hakkında çok yapıcı yorumlar yapmış ve güzel tavsiyeler vermiş. Judd ise gayet agresif konuşmuş. Bunları gençken Ronnie'de yapmıştı(Hendry'ye 2002 yarı finali öncesi söyledikleri) yıllar geçtikçe Judd'da sevilecek ve benimsenecektir. İnsanlar nostaljiyi sever ve eskinin yerine kolay kolay yenisini koyamazlar. Judd hiçbir zaman Ronnie popülaritesine ulaşamasa dahi istediği noktaya en azından yaklaşacaktır bundan hiç şüphesi olmasın. Ancak açıklamalar gerçek anlamda maçı gölgeledi Ronnie biraz seyirciye ayıp etti diyebiliriz. Kafası ve düşünce yapısı hiç stabil değil işte bu yüzden Judd yeni bir Ronnie olmak için çok normal bir karekter gibi görünüyor.

    YanıtlaSil