19 Şubat 2013 Salı

Hasret Bitti

Stephen Maguire beş yıl süren hasrete Galler'de son verdi.Maggi geriye düştüğü maçı karar frameinde koparmayı başardı.



Son üç sıralama finalinde rakiplerine kaybeden İskoç şeytanın bacağını ikiye böldü.Maçı karar frameinde kazanan Maguire 2008 Çin Açık'ın ardından yeni bir sıralama zaferine daha ulaştı.

İlk seansı 4-4 sona eren maçta Bingham 7-5 öne geçmeyi başardı.Skoru 8-5'e taşıyarak kupaya bir adım daha yaklaşma şansını bulan Bingham'ın son pembede yaptığı hata maçın kırılma anı oldu.Skorun 7-6'ya gelmesiyle beraber kendine gelen Maguire önce 7-7 ardından da 8-7'ye ulaşmayı başardı.Karar oyununda bulduğu tek şansı çok iyi kullanan Maggi 82'lik serisiyle beraber maça noktayı koydu ve büyük özleme son verdi.

Kariyerinin beşinci sıralama zaferine ulaşan Maguire 50 bin £'luk ödülü de cebine koyarak, para bazlı sıralamada kendisi için avantaj edinmiş oldu.İskoç oyuncunun maç sonu açıklamaları şöyle;

"Turnuvayı bu şekilde tamamlamış olmak harika.Skor 8-8'e gelirken Bingham harika bir masa temizleme gerçekleştirdi ve kendimi pek de iyi hissetmiyordum.Son framede şans bulup kullanmış olmak memnun edici.Önümüzde ki günlerde kendimi iyi hissedeceğim ve turnuvalara da yansıyacak.Beş yıl daha beklemeye niyetim yok, kaldığım yerden devam etmek istiyorum.Daha iyi olduğumu düşündüğüm oyuncuların kupa kaldırıyor olması beni yaralıyordu.Skor 8-5'e gelebilirdi ama o dakikalarda sakin kalmaya çalıştım.Bingham bazı potları almayı reddetti ve 7-6'ya ulaştım.Geçtiğimiz sezon acı verici finaller kaybettim.Ronnie'ye karşı olan finali kazanmalıydım, Ebdon'a karşı çok büyük bir mücadele gösterdim ama son frame kontrolümde değildi.O yüzden bu galibiyet harika oldu."

Maguire, 92 yılından bu yana Higgins ve Hendry'nin ardından Galler Açık'ta şampiyonluk yaşayan üçüncü İskoç oyuncu olmayı başardı.Maggi iki yıl önce Galler Açık'ta final oynamış ancak vatandaşı olan Higgins'e 9-6 kaybetmişti.Galler'de son dört şampiyonluğun üçü ise İskoçların oldu.

Snookerda sezon Haikou'da düzenlenen World Open ile devam edecek.Turnuvanın son şampiyonu Çin'i ve Çinli oyuncuları fazlasıyla eleştiren Mark Allen olmuştu.

1 yorum:

  1. öncelikle tebrikler her iki oyuncuya.Maçın sonuna kadar iyi gözüken Bingham olmuştu.Fakat sinirlerine daha hakim olan kazanmayı başardı.Açık çası maggie nin kazanmasını istiyordum.Bingham da çok savaştı ama yetmedi.Finalde Selby yi yenseydi daha anlamlı olurdu.Ama olsun kupa kupadır.ROnnie ye karşı önde götürdüğü maçı bence de kazanmalıydı.Maç sonu sevinci de 5 yılın acısını çıkarırcasınaydı.BU sezon WSC yi de kazanırsa geri dönüş tamamlanır.Ayrıca giydiği gömleklerde çok şıktı.Zevkli biriymiş emmi helal

    YanıtlaSil