7 Nisan 2012 Cumartesi

Hossein Vafaei Ayouri Pro Tur'da

 

 Hossein Vafaei Ayouri, İran'da profesyonel snooker oyuncusu olarak tarihe geçen ilk isim oldu.


 Abadan doğumlu 17 yaşındaki genç yetenek, gelecek iki yıl içerisinde profesyonel turda yarışabilmek için bir bilet kazandı.Geçen Aralık ayında IBSF Dünya Amatör Şampiyonası'nı kazandı. Hossein, Haziran başında Wuxi Classic elemelerinde yer alarak diğer sıralama turnuvalarında yer almak için ilk adımı da atmış oldu.

 Dünya Amatörler finalinde Galli Lee Walker'ı yenen Hossein:

 "Bu benim hayatımdaki en güzel duyguydu.Babam geçen yıl vefat etti ve benim profesyonel olduğumu görmek onun rüyasıydı.Bu başarımı ona ithaf ediyorum.


 Pro Tur'da başarılı olabilmek için kararlıyım. Aynı zamanda çok heyecanlıyım. Çin'de iki sıralama turnuvasında Wildcard olarak yer aldım ve bunun gibi ve daha büyük turnuvalarda oynamak için sabırsızlanıyorum.


 Önümüzdeki iki yıl hedefim bir sıralama turnuvası kazanmak ve ilk16'ya olabildiği kadar yaklaşmaktır.Bunu yapabilirim. Kendime inanıyorum."


 Yakında antremanlarını Birleşik Krallık bünyesinde gerçekleştirecek olan Hossein, ekledi:

 "İranlı ilk Pro Tur oyuncusu olduğum için gurur duyuyorum.Umarım bana güvenen insanları mutlu ederim.Federasyonumuz bana muazzam destek oldu ve umarım onları gururlandırabilirim.


 Snooker, İran'da futboldan sonra en popüler ikinci spordur.Yaklaşık 1000 kulüp ve genç jenerasyon bu spora doğru yöneliyorlar. İran'da, Birleşik Krallık'ta Ronnie O'Sullivan'ın ünlü olduğu gibi ünlü olan kişiler var.Biz uydu kanalları üzerinden World Snooker Turnuvalarını takip edebiliyoruz.Eminim ki, Federasyonumuz ve Spor Bakanlığımız'ın çabaları ile yerel televizondan yayınlanan mücadeleler ile birlikte Snooker taraftarlarının sayısı çok daha artacaktır.Bu da uluslararası arenada kendimizi göstermemiz için bir adım olacaktır."


 Jimmy White ve John Higgins'i kendine idol olarak benimseyen Hossein, ilk kez bilardo ile yedi yaşında tanıştı.

 "Evimin tam karşısında bir kulüp vardı.İçeride ne olduğunu çok merak ediyordum.Bir gün babama sorduğumda elimden tutup beni içeri soktu.O andan itibaren içime Snooker aşkı düştü.Hatta okuldan sonra kulübe rahatlıkla gidebilmek için ev ödevlerimi okuldan çıkmadan bitirirdim."


 WPBSA Başkanı Jason Ferguson şöyle dedi:

 "Pro Tur'da ilk kez bir İranlı'yı görmekten kesinlikle çok mutluyuz.Snooker, daha önce hiç olmadığı kadar küreselleşiyor.Her ülkede kendini göstermek için çabalayan, hevesli, yetenekli gençler çoğalıyor. Hossein de güçlü rakibine karşı Dünya Amatör Şampiyonu ünvanını kazanmak için çok iyi oynadı ve şu anda bulunduğu yeri sonuna kadar hakediyor.


 Son günlerde Pro Tur için uluslararası oyunculara ayrılan kontejanlar için yeni bir kriter açıklandı.Biz, Snooker için büyüyen ülkelere daha fazla fırsat sunacağız. Bu da bilardonun dünya çapındaki gelişimini hızlandırabilir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder