15 Nisan 2012 Pazar

Hearn: "Ding Şampiyon Olur"

 

 21’inde başlayacak Dünya Şampiyonası öncesi favori olarak Ding Junhui’yi gördüğünü söyleyen Snooker’ın patronu Barry Hearn, oyunun geleceği hakkında da önemli açıklamalarda bulundu.

 

MaximumSnooker'a konuşan Hearn, birçok kritik sorunun cevabını verdi;


 - Snooker’ın Crucible ile olan mevcut kontratı 2015’te bitiyor. Dünya Şampiyonası için o tarihten sonra ne planlıyorsunuz?
 Crucible ile kontrat yenilemeyi şu an için gerekli görmüyorum. Orası bizim evimiz ve Sheffield’ı seviyoruz. Zaten devam edecektir. BBC’nin ulusal yayın haklarını elinde bulundurduğu ve bize destek verdiği sürece Crucible’dan ayrılmamız anlamsız.

  - Pahalı olmasına rağmen bu seneki Dünya Şampiyonası’nın biletlerinin tamamının satılmasını bekliyor musunuz?
 Bilet satışları geçtiğimiz yılın çok önünde. Crucible çok prestijli bir turnuva ve Britanya spor takviminde yeri oldukça sağlam. Daha yüksek bedelleri hak ediyor, biz de daha önce hiç denemediğimiz biçimde fiyatları arttırmayı tercih ettik. Şimdiye kadar beklediğimiz ilgiyi gördük ve iyi bir şov izleyeceğimizden eminim.

  - İki yıldan fazla bir süredir Snooker’ın başkanısınız. Peki bu geçen süre içinde yaptığınız işlerden tatmin oldunuz mu? Yeniliklere hâlâ ihtiyaç var mı?
 Ben asla tatmin olmam ve her zaman yenilik gerekir! İyi bir başlangıç yaptık, benim ilk işim de insanları çalışmaya teşvik etmek oldu. Geçmişten farklı 25 yeni turnuva organize ettik. Para ödülü, para ödülüdür ve bizim görevimiz profesyonel oyuncuların katılımı için gerekli miktarı sağlamak.
  Gelişim için Eurosport nazarında önemli başarılar elde ettik ama Britanya içindeki televizyonlarda yapmamız gereken işler var. Ayrıca Çin’deki Pazar genişliyor ve biz de bunu kaybetmemek için dikkatli olmalıyız.
  Geçtiğimiz yılki Avustralya eklemesi iyi gitti, Brezilya da fena değildi ama onun bu seneki takvimde yer alıp almayacağından emin değilim. Aynı zamanda Hindisyan, Kanada ve Rusya gibi bazı ülkelerde yeni turnuvalar organize etmeyi düşünüyoruz.
  Oyuncuların yoğun bir takvimde sezonu geçirmesi beni mutlu ediyor ama iş anlamında umursamazlığı sevmiyorum. Yaptığımız iş oldukça kârlı ve gelecekte de aynı şekilde devam etmeyi planlıyorum. Yurt dışı turnuvaları için olumlu istek aldığımız kesin ama Ada içi saygınlığımızı da her şeye rağmen korumalıyız.

  - Malumunuz 2012, Olimpiyat düzenleyecek Britanya için büyük bir yıl. Snooker’ı olaya dahil etmek adına herhangi bir çalışmanız var mı?
 Öyle bir isteğim yok, çok da önemsemiyorum açıkçası. Bir sporun Olimpiyat’a dahil olması elbette övgüdür ama ben dart, snooker gibi sporları diğerleriyle aynı statüde görmüyorum. O yüzden bunu ciddi şekilde tartışmak çok da doğru değil.
  Peki, tenis ve futbolu Olimpiyatlar için ciddiye alıyor muyum? Pek değil. Benim Olimpiyat anlayışıma göre atletizm branşları ana dalı oluşturuyor, eğer biri bana Snooker’ı da dahil etmemizi söylerse buna uyarım ama yine de düşüncemden vazgeçmem. Kim bilir, golf gibi profesyonel bir spora sahibiz ve bize de böyle bir teklif geldiği zaman kabul etmemiz muhtemel.

  - Snooker ile ilgili ilk anın ne?
 Sanıyorum ilk anım 1974’te bir Snooker salonları zinciri satın almam. Hatırlıyorum, birinde yürürken kendimi evimde gibi rahat hissetmiştim. O günlerde gençtim ve evimi özlüyordum. Fakirler, köylüler, boş boş dolaşanlar sabahları salonda oluyordu, akşamları da çalışan kişiler geliyordu. Harika bir mozaikti ve ben de her zaman kendimi Snooker salonlarında rahat hissetmişimdir.

  - Snooker masasında en yüksek serin kaç?
 Bir maçta 56, antrenmanda ise 84. Steve Davis ile 101 frame’de biten ve frame’lere 70 avantajla başladığım maçları oynamaya alıştım. Şimdiye kadar yaptığım en iyisi onun beni 51-49 yendiği maç.

  - Ve son olarak bir milyon dolarlık soru, bu sene sence Dünya Şampiyonası’nı kim kazanacak?
 Bence Ding Junhui alacak. Formda ve tecrübe edindi, harika bir sezon geçiriyor. Bence Crucible için hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder