25 Nisan 2012 Çarşamba

Dünya Şampiyonası 5.Gün

Dünya Şampiyonasında ilk turun sonuna doğru gelinirken bir şampiyonluk adayı daha turnuvaya erken veda etti.




Sheffield'da sürprizlerin ardı arkası kesilmiyor.Bugüne kadar oynanan maçlar sonunda her şeye gebe olduğu gözüken turnuvada Ding de elenenler kervanına katıldı.

Dün seans 5-4 geride kapayan Çinli oyuncu bugün 6-4 geriye düştükten sonra üst üste harika beş frame çıkardı ve skoru 9-6'ya getirdi.Şampiyonluk için ihtiyacı olan tek frame'e ulaşmakta büyük sorunlar yaşayan Ding, üç frame üst üste benzer hatayı yaptı.Kırmızıları açtıktan sonra masayı rakibine bırakan Galler Açık şampiyonu için işler oldukça güçleşti ve skor 9-9'a geldi.Karar oyununda şansı bulan ve üst tura doğru adım adım ilerleyen Ding açık masada kaçırdığı kırmızı ile turnuvada ki son vuruşunu yaptı.Devraldığı yerden masayı iyi temizleyen Day ikinci tura adını yazdırdı ve Yupeng'in rakibi oldu.Kötü şekilde kaybetmiş olan Ding, elendikten sonra sert açıklamalarda bulundu;

"Masalar da seyirciler de doğru dürüst değildi.Hepsi kötü.Sadece bağırıyorlar.Çinli seyircilerin iyi olmadığından bahsedilir.Peki onlar ne yapıyorlar?"

Güzel bir geri dönüşle rakibini mağlup eden Day de seyircilere değindi;

"Yanlış zamanda yükselen bir ses olmadı.Eğer biri masada rakibine şans bırakırsa ya da salona yeniden girerse seyircilerin bağırması normal.Çok büyük bir baskı hissettim.9-6'dan sonra kızlarımı düşündüm ve kendime'kaçırma, kaçırma, kaçırma' dedim.Son bir kaç yıl biraz sıkıntılı olsa da Dünya Şampiyonasın'da olmayı herkes ister.Antrenmanlarda iyi oynamama rağmen sonuçlar pek değişmiyor.Özellikle geçtiğimiz sene PTC'lere pek önem vermedim ama bu yıl onların ne kadar önemli olduğunu farkettim.Sıralamada ki yerinizi ciddi manada etkiliyor.Ön eleme oynamış olmam bana kesinlikle yardımcı oldu.Çünkü düzenli olarak zor maçlar yapıyorsunuz ve bu da size güven sağlıyor."

Dün gece Dott karşısında ezici bir üstünlük kuran Perry bugün sadece 20 dakikada işi bitirdi.Maça olan tüm inancını yitirmiş gözüken İskoç oyuncu üç kez final oynadığı Dünya Şampiyonasına birinci turda veda etti.Perry'nin maç sonu açıklamaları şöyle;

"Tuhaf bir maç oldu.Graeme'nin zorlandığını gördüm ve bu durum maç sonlarına doğru beni de etkilemeye başladı.Benzer şeyleri bende yaşadığım için onun neler hissettiğini anladım ve konsantrasyonum kayboldu."

Gıda zehirlenmesi sorunuyla çıktığı maçın ilk seansını 5-4 kapamayı başaran Judd, zorlansa da maçtan galip ayrılmasını bildi.Dale'in iyi başlayarak 6-5 öne geçmesinden sonra oyuncular frameleri sırasıyla paylaştılar.8-7 öne geçmeyi başaran son finalist şans potuyla kırmızıları dağıtıp 9-7 öne geçmeyi başardı.Maçta kalması için alması gereken framede birden çok kez şans bulan Dale oldukça basit hatalar yaparak mağlubiyeti kaçınılmaz hale getirdi ve 10-7 mağlup oldu.Maç sonunda Judd'ın uzun pot başarısı %56'da kalırken pot yüzdesi de %87 gibi düşük sayılabilecek bir sınırda kaldı.Judd'ın maç sonu açıklamaları şöyle;

"Dün çok yorgundum ve kendimi kötü hissediyordum.İki gündür hiç bir şey yiyemiyorum.Dün gece biraz çorba içmeyi denedim o kadar.O yüzden turu geçtiğim için mutluyum.Profesyonel bir turnuvadan çekilmeye ilk kez bu kadar yaklaştım.Sanırım PTC'ler gibi küçük bir turnuva olsa oynamazdım.Oynadığım oyundan mutsuz değilim çünkü önemli olan bir sonraki tura geçmek.Burada ilk turda elenirseniz tüm sezonu berbat etmiş olursunuz."

Şampiyonadan kısa bir süre önce Crucible'a twitter üzerinden sallayan Williams bugün sahne aldı.Salona girişi sırasında seyircilerin bir kısmı tarafından yuhalanan Gallerli maça da kötü başladı.Çinli rakibi karşısında zorlanan Mark seans arasına 2-2 gidildikten sonra kontrolü eline aldı.Ağır ilerleyen frameler sonunda Williams seansı 6-3 önde kapadı.Mark Williams turu geçmesi halinde Ronnie ile karşılaşacak.

Dün Hawkins karşısında 6-3 geriye düşen Jester ikinci seansı frame alamadan kapadı.Yorgunluğu maç boyunca suratından okunan Selby, kendisinden beklenmeyen hatalar gerçekleştirdi.Boynundan yaşadığı problemler nedeniyle turnuva öncesinde fazla antrenman yapamayan Selby, birincilik koltuğunu da riske attı.Judd şampiyon olması halinde sezonu birinci sırada tamamlayacak.

Son 16 turu maçlarının başlayacağı altıncı günün yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Selamlar,Williams ne dedide yuhalandı ?

    YanıtlaSil
  2. Crucible'dan nefret ettiğini söyledi.Tabi bunu öyle kibarca değil "The Crucible is a shit hole" şeklinde söyledi.

    YanıtlaSil
  3. Çok afedersiniz,Oha çüş sığır herif oynamasın o zaman ulan rocket zehri bi salsında buna her zamanki gibi o zaman görür gününü

    YanıtlaSil