23 Ocak 2012 Pazartesi

Şampiyonun Adı Neil

Alexandra Palace'da gerçekleştirilen Masters 2012 şampiyonuna kavuştu.Harika bir atmosferde gerçekleştirilen finalin kazananı 10-6 ile Neil oldu.



Kariyerlerinde ki ilk Masters finaline çıkan ikilinin son üç mücadelesinde olduğu gibi kazanan taraf değişmedi.

İki oyuncunun da uzak mesafe potlarda olan başarısından uzak olduğu ve baskının etkisiyle sıkça hata yaptıkları ilk seans Robertson'ın işine yaradı.Avustralyalının 5-3'lük üstünlüğü ile geçilen gündüz seansında iki oyuncudan birer yüzlük seri geldi ve The Masters tarihinde ki 399. yüzlük seriye ulaşıldı.

İki yüzlük serinin dışında kalan frameler daha ağır ilerlerken sıkça güvenli vuruşlara sahne oldu.İlk seansın en kritik oyunu sekizinci framede oynandı.İki tarafa da sürekli göz kırpan framede Neil'ın maviyi kaçırmasıyla Murphy için skoru 4-4'e getirme şansı doğdu.Sarıyı cebe gönderdikten sonra yeşile bitişik maviyi de çok iyi açan Shaun kolay bir yeşili akıl almaz şekilde kaçırdı ve akşam seansından önce oldukça büyük önem taşıyan frame'i rakibine bıraktı.

Harika bir atmosferle başlayan akşam seansında Shaun oldukça durgun bir görüntü çizdi.Neil'ın uzun mesafede toparlanmasıyla fark hızlı bir şekilde artmaya başlarken, Masters'ın 400. yüzlük serisi 101 ile Avustralyalı'dan geldi.Hızlı sayılabilecek bir şekilde 9-4'e gelen skorun ardından daha rahat gözükten Shaun oldukça güzel bir kaç uzun mesafe ile gelen serilerin ardından skoru 9-6'ya taşıdı.Seyirciden de harika bir destek almayı başaran İngiliz oyuncu akıllara geri dönüş olup olmayacağını getirmesine rağmen son framede bulduğu tek şansı çok iyi kullanan Neil 70'lik serisi ile Masters 2012'nin şampiyonu oldu.

Hedefi üç büyük turnuva zaferini tamamlamak olan Shaun bu amacına ulaşamadı ancak Dünya Şampiyonluğu bulunan Neil bunun için bir adım daha attı.Robbo'nun şu an için eksik tek kupası Birleşik Krallık.

Neil turnuvayı Britanya sınırları dışında kazanan dördüncü isim oldu.Diğer üç isim Cliff Thorburn, Perrie Mans ve Ding Junhui.Ayrıca Robertson turnuva ödülü olan 150 bin £'un sahibi oldu.Turnuvanın en yüksek serisi 141 ile Ronnie'de kaldı ve Rocket en yüksek seri ödülü olan 15 bin £'u cebine koydu.

2011 Dünya Şampiyonasının akşam seansında olduğu gibi yine büyük bir turnuvanın akşam seansında harika bir atmosfer vardı.Neil ve Shaun'ın ödüllerini taktim etmeye uzun süredir ödül törenlerinde görmediğimiz Barry Hearn de katılım gösterdi.

Neil Robertson 10-6 Shaun Murphy
61-57, 30-93 (65), 7-116 (102), 120-6 (103), 74-37, 25-60 (53),72-0 (72), 72-48 (59), 21-79, 101-32 (101), 57-14, 80-9 (76),76-23 (76), 0-85 (52), 0-86 (86), 109-0 (70)

Neil maç sonu açıklamalarında şunları söyledi;

"Oyuna yeni başladığım dönemler çok atak oynardım ve taktiksel oyun adına pek bir şey bilmezdim.Ancak bugünlere gelmemde büyük etkisi olan antrenman arkadaşlarım Joe Perry ve Mark King'e teşekkür ederim.Onların tavsiyeleri olmadan bunları yapamazdım.Shaun gibi gerçekten samimi olan birinin sizden övgüyle bahsetmesinin ne kadar güzel olduğunu anlatamam.Harika bir şampiyon ve bugün üç büyük turnuva için buradaydı.Eminim ki ileride bu turnuvayı kazanacaktır.

Eğer maç 9-8'e gelseydi işim gerçekten çok zor olurdu çünkü buradaki seyirci geriden gelen oyuncuya inanılmaz destek veriyor.Shaun'un üst üste aldığı framelerde şut şansı bulamamıştım.Wuxi Classic'de Ding'e 8-2'den bir geri dönüş yapmıştı ve bunu yapabileceğinin farkındaydım.Sabırlı olup şansımı beklemem gerektiğini biliyordum, şanslıyım ki son framede bu fırsat elime geçti.

Finallerde ki başarım sonsuza kadar sürmeyecek.Ama öz güvenim yüksek ve bu alanda iyi bir rekorum var.Elime geçen şansı kullanıyorum.

Bu kez ayağımı gazdan çekmeyeceğim.Bundan öncelerde biraz tembellik edip kulübe gitmiyordum.Bu kez öyle olmayacak ve çalışmaya devam edeceğim."


Finalist Shaun ise kaybetmenin üzüntü verici olduğunu ancak gösterdiği performanstan mutluluk duyduğunu söyledi.

"Neil oyundaki en iyilerden biri.Skor yeteneği taktiksel oyunuyla birleşince John Higgins'e ulaşıyor.Masaya her geldiğimde sıkıntı oluyordu, oldukça iyi sayı üretip hemen her hatamı değerlendirdi.Bugün aramızda ki fark benim güvenli oyunumun onunki kadar iyi olmayışıydı.

Maçı kaybettiğimi asla düşünmedim.9-6'yı bulduğumda geri dönüş yapabileceğimi düşünüyordum.Ancak bir sonraki framede bir uzun mesafeyle her şey sona erdi.

Seyirci benim arkamdaydı ve maç boyu beni desteklediler.Manchester ve Sheffield'dan gelen bir çok arkadaşım var, onlara beni destekledikleri için teşekkür ediyorum.Seyici hafta boyunca harikaydı ve önümüzde ki seneyi büyük bir heyecanla bekliyorum."



Tebrikler Neil Robertson'a...

5 yorum:

  1. Neil iyi oynadı,hakketti ödülü bence.Shaun'un hataları çok güzel değerlendirdi.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten de muheşemdi...Semih Abi'nin yorumlarla katılması da tv yayına renk kattı...bir diğer turnuvayı sabırsızlıkla bekliyorum.tabi uyuya kalmasak...

    YanıtlaSil
  3. Eheh, snooker izleyicilerinin en çok dert yandığı noktalardan biri de gece geç saatlere kalmak :))

    YanıtlaSil
  4. semih abinin bahsettiği, ileri düzey fizik kuralları yüzünden bu bilardo olayı zor işte.Düşünsenize; başarılı bir pot için doğru hızda, doğru kalınlıkta görülen top olması lazım bu sıfır falso kullanımı olursa böyle.Hız önemlimi bu kadar diye sormayın.Farklı hızlarda aynı kalınlıkta topu kesin, kesilen top her seferinde çok belirgin olmasada farklı yere gidecektir.

    YanıtlaSil