28 Kasım 2011 Pazartesi

Ronnie'den 10. Zafer

Premier League 2011'in final haftası cumartesi ve pazar günleri gerçekleştirildi.Son sekiz senedir finalin değişmeyen adı, şampiyonluğu kimseye bırakmadı.



Cumartesi günü gerçekleştirilen yarı finallerin sonrasında, finali dün gerçekleştirdiği kapanışla yapan Premier League'de şampiyonluğun adı yine değişmedi.Son 8 senenin tamamında finalde yer alan ve yalnızca iki sene önceki finalde Shaun'a kaybeden Rocket oldukça rahat bir maç çıkararak 7-1 galip geldi ve kupayı yeniden kaldırdı.

Yarı final gününde dünya 2 numarası rakibi Mark Williams'la karşılaşan Ronnie rakibini 5-2 geçerek finale yükselirken, finalin diğer umulan ismi Judd bekleneni gerçekleştiremedi.Dünya Şampiyonasında karşılaştığı rakibi Ding'e karşı oldukça çabuk bozulan ve oyundan düşen 22 yaşındaki oyuncu maçı 5-3 kaybetti.Ayrıca Williams, Championship League Snooker dışında rakibine karşı uzun süredir galibiyet alamıyor.

Son olarak PL'nin 8. haftasında karşılaşan ikili bu kez finalde karşı karşıya geldiler.Ding'in küçük şanssızlıklarından dolayı sıkıtı yaşadığı maç istediği gibi sona ermedi.Beşinci frame kadar rakibine oyun vermeden ilerleyen Rocket 5-1'den sonra, Ding için oldukça önemli olan framede harika bir geri dönüşe daha imza attı.Ding'in frame topunda oldukça ağır bir kick yaşamasının ardından 61-0 geride olan Rocket masada bulunan 63 sayıyı alarak bu konuda ki ustalığını bir kez daha konuşturdu.Son framede bulduğu tek şansı oldukça hızlı bir şekilde kullanan Ronnie 100'lük seri ile bitirmek istediği finalde 77'de kaldı ve şampiyonluğunu ilan etti.

Rocket turnuva sonunda 70 bin £'luk ödüle hak kazanırken, finalist Ding de 40 bin £'luk güzel bir ödülün sahibi oldu.Ronnie geçtiğimiz sezon kırdığı "profesyonel bir turnuvayı en çok kazanan oyuncu" rekorunu, bu şampiyonlukla geliştirmiş oldu.Bu konuda ki önceki rekor ise 8 Irish Masters şampiyonluğu ile Steve Davis'e aitti.

PL'de bu sezon maçlar geçtiğimiz senelerin aksine ilk kez 20 saniyelik vuruş süresi ile oynandı.Geçtiğimiz sezonlarda vuruş süresi 25 saniyeydi.Ayrıca 2005'de Ronnie O'Sullivan'ın Hendry'i 6-0 mağlup ettiği finalden sonra ilk kez bir final daha yüzlük seri gerçekleştirilmeden tamamlandı.

PL'yi oldukça benimsediği herkes tarafından bilinen Ronnie, kötü geçirdiği sezonlar da bile burada şampiyonluğun değişmez ismi olmaya devam etti.Özellikle vuruş süresi konusunda hiç sıkıntı yaşamayan Ronnie, "king of the shot-clock" salona da çağırıldı.

Kariyerinde Masters ve Birleşik Krallık şampiyonluğu bulunan Ding, daha önceden Premier League de kazanmış olmanın kendisini oldukça mutlu edeceğini söylemişti.Bu yolda ilk kez finalde yer alan Çinli oyuncu önümüzde ki senelerde bu hedefine de ulaşacak gibi.

Şampiyon Rocket maç sonunda şunları söyledi;

"Harikaydı.İyi oynadım ama Ding tam potansiyelini ortaya koyamadı.Şanssız şekilde yaşadığı kick oyunu 6-1'e taşımam için bir şanstı.Ding bir kaç iyi şans buldu ancak top onu bir türlü sevmedi.Geçtiğimiz yıl daha fazla oynamayı düşünmüyordum ama sonra kendimi toparladım ve oynamaya devam edebildim.Şimdi de oynamayı istiyorum ve oynamaktan keyif alıyorum.Kendimi şu ana kadar ki en pozitif halimde hissediyorum.

PL'yi kazanmak her zaman güzel.Harika bir seyirci ve hafta sonuydu, umuyorum ki bu galibiyet bu sezon bir kaç şampiyonluk için daha beni hazır hale getirecek."


Rakibinin geleceğin yıldızları arasında gördüğü ve bunu her zaman dile getirdiği Ding ise şunları söyledi; "Ronnie oldukça iyi oynadı, bense yarı finaldekinden iyi değildim.Ronnie ile oynuyorsanız, en iyinizi ortaya koymak zorundasınız."

İkili Ocak ayında gerçekleştirilecek Masters ilk turunda da karşı karşıya gelecekler.Rocket geçtiğimiz sezon Premier League zaferinin ardından çıktığı Uk Championship ilk turunda turnuvaya veda etmişti.Ancak bu kez kendisi için daha kritik olan ilk 16'dan düşmeye oldukça yaklaşmış olması.

14 yorum:

  1. Selam bu sefer ilk turda elenmez herhalde ben ronnie-judd eşleşmesi olacak diye düşünüyorum eğer eşleşirse ne diyorsun maç için :)

    YanıtlaSil
  2. Ronnie'den en az yarı final bekliyorum :) Maçların yarı finale kadar en iyi 11 üzerinden oynanması nasıl etki edecek onu tam bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Birde o var dimi ya hayret bişi dün uzunlarıda normale göre iyiydi şu eurosport kapcıklık yapmaz inşallah :D adam akıllı yayınlar

    YanıtlaSil
  4. Valla Eurosport'un yayın akışına baktım da neredeyse tüm hafta sonu yayını Eurosport2'ye geçmiş.Aslında frame sayısı BBC tüm son 32 maçlarını yayınlayabilsin diye kısaltılmıştı.Neyse biz de BBC'den izleriz.Dennis Taylor anlatır John Virgo yorumlar. :)

    YanıtlaSil
  5. Evet öyle daha güzel olur tabi ama eurosport ta hd izlemek vardı tv karşısında yayıla yayıla şimdi pc başında geneolsun ama değer :)

    ronnie kazanırsa sıralamadada baya atıcak dimi

    YanıtlaSil
  6. Ronnie'nin artık Wörld Çæmpiyınşip'te de eski güzel günlere dönmesini bekliyoruz. Bunlar önemli tabii, fakat zirve Kruysibıl'dır.

    YanıtlaSil
  7. tüm sevdiğim sporcular şampiyon oldu.biri tenisin ilahı federer diğeri snookerin yüce oyuncusu roket.Emre yazıcıolun, federer le roketi kıyasladığı tweeti mi wardı?.Bence , afedersiniz ama tamamen saçmalamış tenisle , snookeri nasıl karşılaştırırsın!.Gerçi ikisi de yaşlandı :(

    YanıtlaSil
  8. Cue boy aynen bende federerciyim, emre yazıcıol masters 2010 finalindede ronnie ile federeri kıyaslamıştı kıyaslama değilde doğal yetenek olarak örnek verdi ikisini.

    YanıtlaSil
  9. Kıyaslamayı genelde tv başında yapıyor ama twitter'da şöyle bi olay olmuştu benim hatırladığım.

    Yanılmıyorsam Djokovic'in kazandığı Wimbledon 2011 finalinde, Djokovic'in çok iyi vuruşlarından sonra Ronnie "Djokovic is Nadal's dad." şeklinde bir tweet gönderdi, artık emre yazıcıol da nası bir gaza geldiyse "higgins is ronnie's dad" bla bla şeklinde bir tweet gönderdi.

    YanıtlaSil
  10. Vay hain :D :D ben onu ronnieci bilirdim yazıklar olsun be valla sinir oldum ha şimdi maille giydirecem ukde tövbe tövbe ya

    YanıtlaSil
  11. Aslında orada amacı Ronnie'ye sataşmak değildi.Yarın Nadal "Higgins is Ronnie's dad." yazarsa hiç güzel olmaz demişti yanılmıyorsam. :)

    YanıtlaSil
  12. O zaman tamam :) ronnie elenmiş ilk turda iyi oldu bence dinlensin ukye kadar :D

    YanıtlaSil
  13. Bitişik toptan sonra bitişik topa değme hakkına sahip oyuncu.Yani kırmızıya bitişik toptan sonra istersen kırmızıya dokunarak isterse dokunmadan vuruş gerçekleştirebilir.Yani ondan faul değil :) Ama sorduğun için teşekkürler çünkü bu konuyla ilgili bana önceden de mail gelmişti.

    YanıtlaSil
  14. çok teşekkür ederim bir kural daha öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil