9 Eylül 2011 Cuma

Shanghai Masters 4.Gün

Çeyrek final gününde gerçekleştirilen maçlarla yarı finalistler belirlendi.Geçtiğimiz sezonun üç sıralama turnuvası galibi olan Higgins, Avustralyalı rakibi karşısında direnemedi.



Robertson Dünya Şampiyonası olduğu yıl gösterdiği performansın benzerini İskoç rakibine karşı ortaya koydu.Güvenli vuruşlarda ve uzun mesafelerde ki başarısıyla rakibine büyük sıkıntılar yaşatan Avustralyalı 2-2'lik seans arasından sonra kısa sürede skoru önce 4-2'ye ardından da 5-2'ye taşımayı başardı.Neil bu skorla ilk kez çeyrek final gördüğü Çin'de ilk kez yarı finale de ulaşmış oldu."Turnuva boyunca oyunuma ritm kazandırıyorum ve bu benim önceden kazandığım turnuvalarda yaptığım şey.Higgins benim gözümde en iyi oyuncu, tabi zamanın en tepedeki isimleri Hendry ve Steve Davis'i tam olarak bilemiyorum.En iyi oyununu oynamamış olsa bile Higgins'i yenmiş olmak harika"

Geçtiğimiz sezonun en çok maç yapan iki ismi ve bu sezonun da formda isimlerinden Murpyh ile Selby kıran kırana bir mücadele ortaya koydular.Turnuva boyunca geri dönüşlerle maç kazanan Murphy, dün önde götürdüğü maçı kazanmanın daha kolay olacağını söylemişti.Seans arasına 3-1 önde giren Shaun geri dönüşleri klasik haline gelen Selby'e karşılık veremedi.Karar frameinde 117'lik seriyle kapanışı yapan Selby, yarı finalde Mark King'in rakibi oldu."Shaun maçın büyük kısmını benden iyi oynadı, kazanabilirdi.Sıcaklık ve nem iyi snookera engel oluyor ama son framede ki serim beni oldukça mutlu etti."

Ronnie'nin de elenmesiyle Hamilton ve King için oldukça büyük bir şans haline dönüşen tablonun üst kısmı oldukça ağır bir maça sahne oldu.Bir saate yakın süren framein oynandığı maçta kazanan isim 5-2 ile King olurken, Hamilton kameramandan şikayetçi olarak "Kameraman maç boyu her şutta hareket etti." dedi ve sözlerine şöyle devam etti; "Ne zaman vuruş için eğilsem kameraman da benimle beraber hareket etti ve parmakları adeta etrafta dolaşıyordu.Bu durumdan üç kez şikayetçi oldum ama değişen bir şey olmadı.Bir ara kameramanlardan birini değiştirdiler ama yanlış kameramanı."

Maçın galibi Mark King ise ıstaka değişiminin kendisine yaradığından bahsederek şunları söyledi; "Hala turnuvada yer almak ve yarın eve gitmeyecek olmak güzel.Bugün iyi bir maç yoktu ama kazandığınız sürece maçın uzunluğu önemli değildir.Avustralya Açık ön elemelerinde Gilbert'e 5-1 kaybetmiştim ve o günden sonra yeni bir ıstaka aldım.O gün bugündür oldukça iyi oynuyorum ve kimseden korkmuyorum."

Sezonun ilk sıralama turnuvasında final gören ancak Bingham'ın geri dönüşünü izlemekle kalan Williams bugün etkileyici bir performans daha ortaya koydu.Vatandaşı Matthew ile çeyrek final mücadelesine çıkan Mark, 5-0 kazandığı maçta 129'luk bir seriye imza atmayı başardı.Çin'de bugüne kadar dört sıralama zaferine ulaşan Gallerli maç sonunda şunları söyledi; "5-0 gibi skorları çok sık almazsınız ama ben bu hafta iki kez bu skorla galip geldim, yani fazla şanslıydım.Oldukça iyi skor ürettim ve yarı finallerdeyim.Yani daha mutluyum."

Üst üste iki sıralama turnuvasında yarı finale ulaşan Williams, turnuva dışında bıraktığı rakibi Matthew için şöyle konuştu; "Matthewla beraber büyüdüm ve başka biriyle oynamayı tercih ederdim.Onun ilk 16'da kalmak için ve Masters'a katılmak için gerekeni yapacağını ümit ediyorum.O da beni 5-0 yenebilecek kadar iyi bir oyuncu."

Yarı final eşleşmeleri;
Mark King v Mark Selby
Mark J. Williams v Neil Robertson

Yarı final yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder