10 Eylül 2011 Cumartesi

Almanya Finalistleri Sahnede

Geçtiğimiz sezonun yeni turnuvalarından German Masters finalistleri Selby ve Williams bugün gerçekleştirilen yarı finallerde rakiplerini geçerek tekrar final buluşmasını ayarlamış oldular.



Öğlen ve akşam seanslarında birbirinin zıttı maçlar oynandı.Selby, Mark King karşısında adeta elini kolunu sallayarak rahat bir galibiyet almayı başardı.King şanslar bulmasına rağmen yaptığı çok basit hataların bedelini frame alamadan ödeyerek turnuvadan elenirken, Selby PHC'den sonra üst üste ikinci sıralama finaline yükseldi.Toplamda altıncı sıralama finaline ulaşan Selby maç sonunda şunları söyledi;"Garip bir maçtı.Çok iyi skor üretemedim ama sağlam oynadım, fazla hata yapmadım.Mark mücadele etti ama şanslarını değerlendirmedi, değerlendirmiş olsa çok farklı bir hikaye ortaya çıkabilirdi.Williams'la da Neil'la da oynasam zor maç olacak, bense en iyimi ortaya koymaya çalışacağım."

Selby'nin rakibi King kötü oyununu yaşadığı uyku problemine bağladı: "Çok iyi uyuyamadım, haliyle yorgundum.Bir çok şans buldum ve eğer birini değerlendirsem devamı gelebilirdi.Selby çok iyi bir oyuncu ama bugün galip gelmesi için iyi oynamasına gerek yoktu.Üzücü olan da bu.İyi bir gün değildi ama güzel bir hafta geçirdim ve pozitif bir çok şey var."

Son finalistin belirlendiği akşam seansında nefesleri kesen bir maç izledik.Seans arasına Williams'ın 3-1'lik üstünlüğü ile girilen maçta Neil skoru 5-4'e taşımayı başardı ama yetmedi.Maçın beşinci ve yedinci frameinde geriden gelerek frameleri kazanan Neil, finale sadece tek frame mesafeye geldi.Skor avantajı elinde olmasına rağmen rakibine çok kez frame kaptıran Williams 5-4'ten sonra kendine gelmeyi başardı.Onuncu framede renklileri harika bir biçimde temizleyen Williams maçı karar oyununa taşıdı ve karar oyununda bulduğu şansları iyi değerlendirerek finale yükselmeyi başardı.

Maçın beşinci frameinde Neil'ın snookerı ardından sekiz denemede çözüme ulaşamayan Williams, aynı framede bıraktığı snookerın ardından rakibine pozisyonu on kez tekrar ettirip sayı avantajını ve framei kazanma şansını bulmasına rağmen orta cebe kahverengiyi kaçırdı.Maçın ilk frameinin sonunda ise oyuncular masada ıstaka topunun düz hatta gidip gitmediğini test ettiler.

Selby ile son olarak German Masters finalinde karşılaşan ve galip gelen taraf olan Williams maç sonunda şunları söyledi;"Finalde olduğum için oldukça mutluyum.Şartlar oldukça zorlayıcıydı ama son iki framein içinde kalıp kazanmak için çabaladım.Güzel bir final olacak, Selby ve ben burada önceden zafer kazandık.Burada oynamaktan keyif alıyorum ve finalde yine tüm performansımı ortaya koyacağım."

Seans arası sonrasında geriden gelip iyi oynamasına rağmen kaybeden Neil ise "Son framede şans bulup maviyi kaçırmak büyük bir hayal kırıklığıydı.Mark yeşili kaçırdı ama paket civarında ki kırmızılar kapalıydı.Bazı günler işlerin iyi gitmeyeceği tutar ve bugün de onlardan biriydi." şeklinde şikayetini dile getirdi ve Çin'de ki turnuvalarla ilgili memnuniyetini dile getirerek sözlerini tamamladı: "Umuyorum burada daha fazla turnuva olur çünkü kendimi oldukça rahat hissediyorum."

Finalistlerden Selby son tam sıralama zaferine 2008 Galler Açık'ta ulaştı.Selby geriden geldiği maçta Ronnie'yi 9-8 ile geçmişti.Williams ise geçtiğimiz sezon German Masters'da rakibini 9-7 ile geçerek kupayı kaldırmıştı.

Final gününün yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder