2 Nisan 2011 Cumartesi

Trump'tan İlk Final

Çin Açık'ta final günü için mücadele edecek isimler belli oldu.Turnuvanın başarılı isimlerinden Shaun karşısında oldukça iyi bir oyunla ve net bir skorla galip gelen Judd Trump kariyerinde ki ilk sıralama turnuvası finaline Çin'de ulaştı.



22 yaşında ki İngiliz oyuncu harika bir performans sergilediği maçta 6-1'lik skorla finalin ilk ismi oldu.Shaun Murphy'e oyunun hemen her alanında zor dakikalar yaşatan Trump, maçın sonlarına doğru masaya vuran ışıkla beraber kısa süreli bir konsantrasyon kaybı yaşadı.Benzer sıkıntıyı yaşayan Shaun ise, salonda bulunan seyircilerden dolayı oluşan kesintilerden memnun olmadığını dile getirdi.Trump finale ulaşarak şimdiden ilk 16 içerisinde ki yerini almayı başardı. 13. sıraya yükselen genç oyuncu turnuvadan zaferle ayrılması halinde daha da yukarılara tırmanma şansını elde etmiş olacak.Atak oyunu ve göze hoş gelen oyunuyla kısa sürede Çinli snooker severlerinde desteğini kapan Judd, gelecek turnuvalar için seyirciyle bağlarını şimdiden kurmaya başladı.

Judd Trump: "5-6 sezon sürdü ama en sonunda başardım.Bir final göremediğim her sene daha da artan bir baskıyı üzerimde hissediyordum.Bir çok kişi beni suçlamaya başlamıştı ve benim için iyi olmayan şeyler söylüyorlardı ama bu onlara yanıldıklarını gösterecektir.Bir finale yükseleceğimi ben, ailem ve yakınımda bulunan herkes iyi biliyordu ancak sadece biraz fazla zaman aldı."

Shaun Murphy: "Sadece kötü oynadım ve neredeyse her frame bulduğum şansları harcadım.Bu seviyede bu kadar hata yaparsanız, kazanamazsınız.Beni güçlü kılan yanlarımdan olan uzun potlarım oldukça kötüydü.Eğer bir kaç tanesini başarabilsem daha farklı olurdu ama şimdi evime dönüyorum.Judd çok iyi bir pot yeteneğine sahip.Uzun süredir onun yeteneğini ortaya koymasını bekliyordum.Onun da beklediğinden daha fazla bir zaman aldı ancak şu an çok iyi bir durumda.Bu halde eline geçen şansları kullanırsa, finalde kim olursa olsun galip gelecektir."

İkinci finalistin belirleneceği, öğlen seansı maçında ev sahibi Ding sahneye çıktı.Maça iyi giremeyen, maç içerisinde ufak bir geri dönüşe imza atan ancak uzun frameler sonucunda yıpranan Ding maçtan 6-3'lük mağlubiyetle ayrıldı.Oyunu 3-3'e taşıdıktan sonra öne geçmek için bir çok kez şans bulan 24 yaşında ki oyuncu, bu şansları kullanamayarak final için geri planda kalan isim oldu.Selby'nin de kimi zaman kendisine ayak uydurmasıyla uzadıkça uzayan frameler, Ding gibi bir oyuncu üzerinde yıpratıcı etki bıraktı ve Çinli finale yükselemedi.Geride bıraktığımız sezonda finalist olmayı başaran ancak Mark Williams'a kaybeden Ding 2005 yılında burada zafere imza atmıştı.

Mark Selby: "Çinde bulunduğum senelerin hepsinde iyi bir performans ortaya koydum.Finali dört gözle bekliyorum, Judd çok iyi bir oyuncu.Geç kalmış ikinci bir sıralama zaferine burada imza atmak istiyorum ve eğer gerçekleştirirsem çok iyi olacak.Ding'i herhangi bir turnuvada yenmek zor, burada seyirci desteğiyle bu zorluk biraz daha artıyor."

Ding Junhui: "Turnuvanın başından beri hep defansif oynamam gereken maçlar oldu, bir türlü atak oyun oynayamadım.The Crucible'da daha hızlı oynayabileceğim maçlar ümit ediyorum.Bir türlü formumu bulamadım ve oyunun yavaş bölümü benim için öldürücüydü.Oyunu yavaşlatan Selby'nin oyun tarzı oldu ve ben bunu aşmak için birşeyler yapamadım."

Final yarın 9.30 ve 14.30'da oynanacak.Yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder