21 Şubat 2011 Pazartesi

Şampiyon Yine Şampiyon

Galler Açık 2011 şampiyonunu dün gece buldu.Zor zamanlarından her zaman kendisine görev çıkarmasını iyi bilen Higgins bunun bir örneğini daha dün herkese izletti.Geriden geldiği karşılaşmada önce geçen İskoç oyuncu şampiyonluğu babasına hediye etti.



John Higgins ilk seansını 5-3 geride kapadığı Welsh Open finalinde Birleşik Krallık'ta yaptığı geri dönüşü hatırlatırcasına başladığı ikinci seansta üst üste tam dört frame kazanmayı başardı.Ancak bu dört frame öyle oyunlar oldu ki maçın genel gidişatını gözler önüne seriyordu.

Masaya geldikten sonra sürekli yarım yüzlük serilerden sonra yaptığı hatalarla ıstakayı rakibine devreden Maguire, bu kayıpların sonunda şampiyonluğu da yitirdi.İlk seansın özellikle kapanış frameinde ve skoru 3-0'a taşıma şansına sahip olduğu anda yaptığı hatalara rağmen seans sonunda önde olan Maguire, ikinci seansın başında da pek bir şeyin değişmediğini gösterircesine bir oyun ortaya koydu.Önce 5-7 geriye düşen Maguire 6-7'lik skoru yakalasa da oyuna zihnen ortak olamadı.Özellikle iki snooker ihtiyacı olduğu son oyunda iki snookerı bulmasına rağmen sonuca gidemeyen Maguire maçı 9-6 kaybetmekten kurtulamadı.

Snookera geri dönüşünün ardından EPTC5'de şampiyonluk EPTC6'da da final gördükten sonra Birleşik Krallıktan zaferle dönen Higgins tam kara bulutları dağıttım derken bu kez babasının vefatıyla sarsılmıştı.35 yaşında ki oyuncu yine kötü bir dönemden geçtiği sırada babasına ithaf ettiği zaferiyle her zaman için çok klas bir oyuncu olduğunu bizlere yeniden gösterdi.Babasını Hektor'a benzeten Higgins duygularını şu şekilde dile getirdi;

"Babam geçen sezon buradaydı ve final sonunda onunla bir kutlama yapmıştık.Eminim ki bugün annem ve eşim benim için bir parti yapacaklar ve Stephen da bize katılacaktır.Bulutların üzerinde bizi izleyen bir Hektor var.Bizi izliyor ve izledikçe mutlu olacak.Maç sonuna doğru gerçekten kopma noktasına gelmiştim ancak duygularımı kontrol etmek zorundaydım."

Bu sözler Higgins'in annesi tarafından göz yaşları içerisinde alkışlanırken, oyuncu da göz yaşlarına zorlukla hakim oldu ve bir süre sessiz bir şekilde bekledi.Eşinin de gözyaşlarını zor tuttuğu anlarda Higgins'in söylediği sözler salon tarafından uzun bir süre alkışlandı.

"Stephen skoru 5-2'ye getirdiğinde gerçekten çok iyiydi ve işler çok kötü gidiyordu.Ancak durum 5-2 iken kaçırdığı kırmızı sonrasında her tarafta açık kırmızılar vardı.Onun için ağır bir kayıp oldu ve kendi kendini oyun dışına itti.

Skor 8-6 iken iki snookera ihtiyacı vardı ve ben de o anda benim Uk Championship'te Mark'a yaptığımı bana yapacağını düşünmeye başlamıştım ancak kahverengi de oldukça şanssızdı.

Turnuvalar oldukça zorlu geçiyor, standart bir hayli yüksek.Bazen bulduğum bir şansla masayı temizliyorum ve bu da sizi daha çok konsantre ediyor.Eğer bu şekilde devam edebilirsem iyi şeyler yapabilirim.Zor bir oyunu kazanmak sizi her zaman memnun eder ve hoşunuza gider."


Finalin diğer İskoç ismi ve son sıralama turnuvası finalini 2008 yılında gören oyuncusu Maguire ise mağlubiyeti ile ilgili olarak şunları söyledi;

"5-2 öndeyken bir anda beni yakalama şansını ona verdim.Seans arasına 6-2 ile girmek maçı kazandığım anlamına gelmiyor ama en azından mücadele etmeyi daha iyi sürdürebilirdim çünkü maç içerisinde başaramayacağımı düşündüğüm anlar oldu.Ancak ben bu turnuvada iyi işler yaptım ve galibiyet için kapıyı çaldım.O kapı enininde sonunda açılacaktır."

Higgins bu zaferiyle kariyerinde ki 37. finalide 23. kez zafere ulaştı ve Ronnie O'Sullivan'ın üzerine geçmeyi başardı.Ayrıca Galler'de yaşadığı 3 şampiyonluk ile burada en çok zafer gören oyuncu ünvanına sahip olan Hendry'nin şampiyonluk sayısına da ulaşmış oldu.30 bin £'luk ödülü de cebine koyan Wizard of Wishaw sıralamada da iyi bir avantaj yakalamayı başardı.

3 yorum:

  1. Ya ben şey sorucam Düzce ilinde snooker oynayabileceğimiz bir yer varmı belli olan ?

    YanıtlaSil
  2. Benim bildiğim yok.Tabi ben de orada ikamet etmediğimden tam emin değilim.Araştırayım, geri dönüş yapmaya çalışayım ardından da:)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler umarım bişiler çıkar:)

    YanıtlaSil