17 Ocak 2011 Pazartesi

Doğunun Yıldızı

Snookerın en önemli turnuvalarından olan Masters dün şampiyonuna kavuştu.İki Çinli oyuncunun karşı karşıya geldiği mücadele Çin'de yaklaşık 10 milyon kişi tarafından takip edilirken, Ding kariyerinin ilk Masters zaferine imza attı.



Sabah seansında Fu karşısında rahat oynayan ve rakibinin hatalarını affetmeden cezalandıran Ding 6-2'lik skorla akşam seansına rakibinden çok daha rahat bir şekilde girdi.Akşam seansının başında fırtına gibi esen ve üst üste iki frame alan Fu'nun hızını ise skor 6-5'e gelecekken rakibine verdiği frame kesti.Pembeye uygun pozisyonu olmasına rağmen güvenli vurmaya çalışan ve ardından da kötü bir vuruş ortaya koyan Fu, Ding tarafından snookera düşürüldü ve ardından gelen faul ile herşey tepetaklak oldu.7-4 sonrasında oyundan yavaş yavaş kopukluklar yaşamaya başlayan 32 yaşında ki Fu son framelere doğru dikkatini tamamen kaybetmeye başladı ve 10-4 mağlup oldu.Maç içerisinde seyircilerin Marco Fu'ya karşı desteğinin daha fazla olması halen Ding'e karşı olan takıntılı hallerinin geçmediğini gözler önüne serdi.

Bu şampiyonluğu ile 150 bin £'u cebine koyan Ding, 2007'de hayal kırıklığı ile ayrıldığı Wembley'den bu kez yüzü gülerek ayrılan taraf oldu.Ding, rakibinin ikinci seansa girişi hakkında şunları söyledi;

"Skor 6-4'e geldiğinde Fu harika oynuyordu ve ben de ıstaka hakimiyetimi kaybetmiştim.Skoru 7-4'e getirmek benim için büyük bir şanstı çünkü daha sonra herşey değişti.O frameden sonra kendime güvenim daha da arttı."

Büyük bir zafer elde ettikten sonra sırada Crucible'da zafer var mı sorusuna ise "Uzun süreli maçlar için iyi bir tecrübeye ihtiyacım var.2-3 frame ardından konsantrasyonumu yitiriyorum bu yüzden oyunumu nasıl koruyacağım hakkında yardıma ihtiyacım var.Bu sene en az çeyrek final oynamayı deneyeceğim ancak bu çok zor.Bunun için şimdiden paniğe gerek yok, önümüzdeki turnuva için kendime güvenim var." sözleriyle cevağ verdi ve maçlarda yaşadığı konsantrasyon kayıplarına dikkat çekti.

Turnuvanın finalisti Fu ise "Akşam seansına oldukça iyi başladım ve çok hızlı şekilde iki framede kazandım.Ancak 11. framede o pembeyi pot yapmayı denemeliydim.Bunun yerine güvenli oynamaya çalıştım ancak herşeyi berbat ettim ve Ding harika bir snookera imza attı.O anda Ding'in baskı altında olduğunu biliyordum ancak frame sonunda kendine güveni arttı." sözleriyle bizim de bahsettiğimiz 11. framede ki kritik hatasına dikkat çekti.Hatırlayacağınız gibi Mark Williams'ta Uk Championship finalinde skor 9-7'ye gelirken siyahtan sarıya çıkmaması konusunda oldukça benzer pişmanlıklara sahip olduğunu maç sonunda dile getirmişti.

Fu rakibinin Dünya Şampiyonluğu şansına da değinerek şunları söyledi; "Ding'in Dünya Şampiyonasına ulaşmadan önce önünde ki tek engel zaman.Kazanması oldukça zor bir turnuva ancak ona bir kaç yıl verirsek bunu başaracaktır."

Turnuvanın sponsoru ve aynı zamanda bir bahis firması olan Ladbrokes, mayıs ayında düzenlenecek Dünya Şampiyonası için Ding'e 9.0 oran veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder