10 Aralık 2010 Cuma

Neil'dan Buraya Kadar

Son yarı finalistlerin belli olduğu perşembe gününde turnuvanın en formda oyuncusu olarak gösterilen Neil Robertson, Shaun Murphy'e boyun eğerken, yaşattığı süpriz başarılarıyla adından söz ettiren Mark Joyce'da tecrübeli rakibi Williams karşısında dirense de sonunu getiremeden turnuva dışında kaldı.



İlk seansları 4-4'le geçilen iki maçın sonuç skorları da aynı şekilde oluştu.Gallerli Mark Williams maçın kimi bölümlerinde zor anlar yaşamasına rağmen 27 yaşındaki rakibi Joyce'u geçmeyi başardı.Mark Joyce skoru 6-6'ya taşırken turnuvanın en yüksek serisi olan 143'e imza atarken, kariyerinin en iyi sıralama turnuvası turuna da Uk Championship 2010'da imza atarak turnuvaya veda etti.

Mark Williams:"Oldukça zor bir gündü.Uzun mesafe oyunum hiç iyi değildi.Kötü olmama rağmen turnuvada buraya kadar gelmiş olmam beni şaşırtıyor.50'lik seri gerçekleştirmeden 7-8 frame almak büyüleyici.Ancak asla pes etmiyorum, ne kadar kötü oynadığımı sorun etmiyorum ve sonuç olarak buradayım."

Mark Joyce:"Hiç bir şikayetim olmadan harika bir hafta geçirdim.Altı maç üst üste kazandım ve umuyorum ki kariyerim burada bir çıkış yakaladı.Geçtiğimiz sezon benzer şeyleri burada Peter Lines gerçekleştirmişti.Ben onunu sezonun geri kalanında çok fazla maç kazanacağına ihtimal vermiyordum.Şimdi aynı şeyleri kendim adına düşünüyorum.Çabukçak çalışmaya başlamalı ve Almanya'da ki turnuvalarda ana tabloya kalmaya konsantre olmalıyım."

Günün diğer maçında ise World Open şampiyonu Neil Robertson ile Premier League finalisti Shaun kozlarını paylaştılar.Üst düzey bir snookerın maç boyunca devam ettiği ikilinin mücadelesinde pot yüzdeleri maçın sonunda %90'ın üzerinde yer alırken, maça bozulan skor tabelası damgasını vurdu.Mücadele 8-7 Murphy lehine iken arızaya geçen skor tabelası 5-10 dk arasında bir süre içerisinde çalışır hale getirilirken bu arada geçen süreyi oyuncular içeride geçirdiler.BBC Sport spikeri John Virgo bu durumu "Arada ki boşluğu seyirciler şarkı söyleyerek geçirsin." şeklinde bir şakayla değerlendirdi.

Shaun Murphy:"Neil harika bir oyuncu ve onunla çok iyi maçlarımız var.Son framede ki uzun kırmızı bir Muphy klasiğiydi.Kırmızıyı gördüğümde hemen denemeye karar verdim.Son framede olan sıkıntıya(skor tabelası olayı) eğlenceli yanından bakmaya çalıştım ancak salona tekrar geldiğimde kırmızıyı cebe gönderemeyecektim.Şanslıyım ki o kırmızının maç sonuyla pek alakası olmadı.Finale doğru yürümek harika olacak."

Neil Robertson:"Shaun maç boyu uzun mesafe potlar denedi özellikle siyah etrafında ki ceplere kontrolsüz denemeleri oldu.Bunları yaparken şans meleğine sahip olmalıydı çünkü bana sonunda hiç bir şey bırakmıyordu.En sonunda çok riskli bir şut denemesinde bulundu ve belki de bu neden onun tutarsız olduğunun bir göstergisi."

Neil ayrıca maça son dakikalarda yetiştiğini de ifade ederek sorunun kendisinden kaynaklandığını belirtti.

"Maç 13.30'da başlayacak diye biliyordum.Önceden bir kaç kez kontrol etmem gerekiyordu.Benim kendi hatam.Saat 12:18'de ben halen yatakta vakit geçiriyordum ta ki turnuva direktörü Martin Clark telefon edene kadar.Cevap verir vermez öğrendim ki maç 12.30'da başlayacakmış.Hemen telefonu kapadım ve üstümü giyindim ve salona vaktinde geldim.Sadece iki antreman vuruşu yapmak için vaktim vardı.Buna rağmen 9-7 kaybetmiş olmam kötü değil."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder