12 Aralık 2010 Pazar

Harika Final Bizi Bekliyor

Son finalistin belli olduğu günde snooker izleyicileri harika bir maça tanık oldu.Williams'ın rakibi Murphy'e adeta arefeyi gösterip bayramı göstermediği maç son dakikasına kadar oldukça soluk kesici şekilde ilerledi.



Maçın ilk seansı iki oyuncu için de orta dereceli olarak geçti.Mark Williams'ın 5-3'lük avantajla giden Mark Williams'ı ikinci seans için ilginç dakikalar bekliyordu.Zaten maçın en etkileyici dakikaları da ikinci seansta yer aldı.

İkinci seans her iki oyuncunun sırasıyla aldığı iki frame ile başladı ve skor 6-4'e geldi.Ancak ne olduysa bundan sonra oldu ve Shaun Murphy çılgınca bir oyun ortaya koydu adeta.Üst üste kazandığı dört frame ile durumu 8-6'ya taşıyan Shaun final oldukça yakın duruma geldi.Ancak İngiliz oyuncu bu frameleri kazanırken bir de yeni rekora imza attı.Rakibi Williams'a hiç pot şansı vermeden iki yüzlük seri ve iki de ellilik seri gerçekleştiren Murphy toplamda 517 sayıya ulaşarak bu alanda ki rekoru kendi eline almış oldu.Bu rekor daha önce her hangi bir sıralama turnvasında John Higginse 494 sayı ile aitti.Rekoru üç sene öncesinde Ding Junhui, Premier League Snooker maçında rakibi Stephen Hendry'e karşı 495 sayı alarak tekrar kırmıştı.Ancak Shaun ulaşılması daha da zor bir rekora imza attı.Bu arada morali oldukça bozulduğu açıkça görülen Williams en basit topları bile cebe gönderemedi.Zaten rekorun gelmesinde ki en büyük sebeplerden biri de buydu.

Ancak rekorlar da Murphy'i kurtarmaya yetmedi.Neil Robertson, Murphy'nin uzak mesafe potları kontrolsüzce denemesin rağmen masada kendisine bir şans bırakmaması konusunda veryansında bulunmuştu.Oyun 8-6 olduktan sonra Murphy'nin bu şans zinciri de kırıldı ve yavaş yavaş kendine gelmeyi başaran Williams özellikle uzak mesafe de başarılı potlar çıkarmaya başlayarak oyunu önce 8-8'e taşıdı.Ardından da karar frameinde ilk bulduğu uzak mesafe ile serisine başlayarak finalin bir ucundan tuttu.Rakibi daha sonra tekrar masaya gelme şansı bulsa da Williams başarılı bir performans ortaya koyarak büyük maç oyuncusu olduğun da göstermiş oldu.

Mark Williams:"Korkunç bir maçtı.8-6 geri düştüğümde 'Buraya kadar.' dedim.Ancak daha sonra ıstaka hakimiyetimi değiştirdim ve bir kaç uzun mesafeden sonra kendime geldim.Son üç frame buraya geldiğimden beri oynadığım en iyi oyundu.Oyunu 7-3'e taşıyamadığım için biraz şanssızdım ve skor 6-4 olduğunda onun iyi oynamaya başlayacağını biliyordum.Sonrasında gerçekten çok iyi oynadı ve harika seriler gerçekleştirdi.Skoru 8-6'ya taşıdığında oturduğum yerden 'Sona geldik.' dedim çünkü her şeyi pota çeviriyordu ve ben şans bulsam dahi değerlendiremiyordum.

Finalde olduğum için mutluyum ve turnuvayı kazanmak için elimde büyük bir fırsat var.İkimizin daha önceden çok güzel maçları oldu bu yüzden maçı iple çekiyorum ve tahmin ediyorum ki Higgins'te aynı şeyleri düşünüyor.Harika bir maç olacak.Beraber profesyonel olduk ve bir çok maç yaptık.Higgins'in ikimiz için yaptığı bugünün yaşlıları nitelemesine katılıyorum ancak hala bu gençlerle başa çıkabiliyoruz."


Murphy:"Garip oyunlardan biriydi.İyi oynamama rağmen kaybettim.Hiç bir şeyden şikayetçi değilim.Mark ihtiyacı olduğu anda harika oynadı.Tek şikayetim maç 8-6 iken oyunu almak için net bir fırsat yakalayamamış olmam.Williams beni oyunun dışına itti."

Final bugün 12 Aralık Pazar günü 16:00 ve 22:00 seanslarında gerçekleştirilecek.Yayın akışına buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder