14 Kasım 2010 Pazar

Yaslı Gittim, Şen Döndüm!

John Higgins 6 ay aradan sonra döndüğü snooker çuhalarına bir zaferle başladı.Açıkcası,rakiplerinin tamamının sezonu çok önceden açmaya başlamış olmasına rağmen, Higgins'in uzun sayılabilecek bir aradan sonra elde ettiği bu zafer onun ne kadar büyük bir oyuncu olduğunu da ortaya koyuyor.



Son 16'da ki dört oyuncunun yarı final gördüğü turnuvada asıl merak edilen Higgins'in neler yapacağıydı.Ve Higgins bu merakın ne kadar haklı olduğunu tüm snooker severlere gösterdi.Eşi Dennis'in de desteklemeye geldiği Higgins finalde Shaun Murphy ile karşı karşıya geldi.Shaun'un özellikle son PTC'lerde ortaya koyduğu çıkış ve Premier League'de de iyi bir performans sergiliyor olmasına rağmen bu maçta Higgins'e karşı koyamamış olması İskoç oyuncunun ne kadar hazır olduğunu da gözler önüne serdi.

Turnuvanın yarı finalistlerini Graeme Dott, John Higgins,Mark Allen ve Shaun Murphy olurken, Mark Allen uzun bir aradan sonra ortaya çıktı.Mark Williams'ı son 16'da geçmeyi başaran Allen yarı finalde ise Shaun Murphy'e direnemedi.

Final mücadelesi Higgins'in 4-2'lik galibiyetiyle sona erdi.Higgins maç sonunda zaferini ve duygularını şöyle özetledi;

"İyi bir final oldu.Skoru 3-1'e doğru taşımaya giderken kaçırdığım pot dışında başarısız potum yok diyebilirim. Buraya bir kaç maç yapmak için gelmiştim bu yüzden kazandığım için mutluyum.

Buraya gelirken gerçekçi olmak zorundaydım.Diğer oyuncuların tamamı düzenli olarak 4-5 aydır mücadele ediyor.Bir zafer almak için iyi olduğumu biliyordum ancak bu kadarını beklemiyordum.

İlk maç oldukça zor geçti.Joe Jorgia beni yenmek için şans buldu.Ancak daha sonrasında kendime geldim ve daha iyi olmaya başladım.

Eşleşmeler oldukça zor ve standart çok yüksek.Martin Gould maçı oldukça zor geçti.Kendisi şu an içerisinde kendisini en çok geliştiren oyuncu.Ayrıca Shaun ve Graeme gibi şu an için dünyanın en iyi oyuncularından ikisini geçmiş olmak da harika.

Burada kazanmış olmak bana güven ancak gidilicek çok fazla yol var.Ayrıca burası sezonun gerçek kısmını oluşturmuyor."


Higgins bu zaferiyle geçici sıralama da ikinciliğe yükselirken 10 bin €'nun da sahibi olmayı başardı.PTC'nin 12. ve son turu olan EPTC6 ise önümüzde ki hafta sonu Prag'da gerçekleştirilecek.Order of Merit'te yer almayı başaran ilk 24 oyuncu ise mart ayında ki büyük finale katılmaya hak kazanacaklar.Higgins PTC'lerin en az 6 tanesine katılmış olma şansını kaçırdığı için mart ayında ki finalde yer alamayacak.

2 yorum:

  1. roket katılacakmı mart ayındaki finale???.Hatırladığım kadarıyla çok azına katıldı ptclerin.Şu anda 22. ci sırada ptc de

    YanıtlaSil
  2. Malesef katılım gösteremeyecek.Çünkü sadece 2 ptc'ye katlım gösterdi.Zaten şu anda 27. sıraya da gerilemiş durumda.Bu sırada Order of Merit'in en güncel haline aşağıda ki linkten ulaşabilirsiniz.

    http://www.worldsnooker.com/site_files/Order%20of%20Merit%20after%20EPTC5.pdf

    YanıtlaSil