11 Kasım 2010 Perşembe

4-5 Yıl Daha...

Ronnie O'Sullivan... Bir snooker dahisi.İzleyenlere heyecan veren oyun kabiliyeti olmasına rağmen çoğu zaman duymak istenilenleri değil kendi duymak istediklerini söyleyen bir karaktere sahip.Snookered Magazine ekibinin uzun ve güzel bir Ronnie röportajını sizler için çevirdim.


Röportaj Ronnie'nin cuma akşamları ne yaptığı sorusuyla başlıyor.

"Benim için hemen her geceyle aynı.Sanırım yaşlanıyorum ya da fazlaca sakinleşmeye başladım.Dışarıda büyük bir kargaşa var ve insanı yoruyor.Bu yüzden oturup keyfime bakmayı tercih ediyorum.Bazen bir kaç arkadaşım geliyor ya da onlarla yakınlarda ki restoranlardan birilerinde akşam yemeği yiyoruz.

Ancak bu kadar benim için yeterli çünkü halen fit kalmaya özen gösteriyorum.Haftada 1-2 kez kendi spor aletlerimle çalışma yapıyorum aynı zamanda çocuklarımı da görüyorum.Hepsini bir arada yapamazsınız tabi.

Ara sırada koşular yapıyorum ama eskisi kadar sık değil.Bir ses onu size yapmanızı söylüyor.Uzun zamandır koşu yapıyorum ancak daha da ilerletmem demek daha fazla vakit ayırmam anlamına geliyordu ve bunu tam olarak ayarlayamadım.

Aslına bakarsanız ocak ayından bugünün iki ay öncesine kadar koşular yapmadım çünkü ayağımda bir problem vardı.Tekrar harekete geçmem ve biraz kilo vermem benim iki ayımı aldı."

Rocket çoğu zaman oyuna olan konsantrasyonunun, kimi zamanda ilgisinin azaldığı yönünde açıklamaları snooker dünyasına yapıyor.Ancak açıklamalarına rağmen halen kariyerini ciddiye alıyor.

"Eskiden olduğu kadar çok antrenman yapmıyorum.Fakat kötü de oynamıyorum.Günde 2 saat kadar antrenman yapmayı deniyorum.Ancak her gün bu kadar değil çünkü bekleyebilme süreme göre değişiyor.Ama bunu her gün yaparsanız bu da oldukça fazla olur.Günde 12-13 frame oynuyorum ve 'Bu kadarı yeterli.' diyorum.Hızlı ya da yavaş 13 frame farketmiyor.Önceleri günde 6 saat kadar pratik yapardım.Ancak garip olanı oynamaktan hala keyif alıyorum.Oyunun içine girdiğimde onu gerçekten sevdiğimi daha iyi hissediyorum.

Toplara iyi vurabiliyorum ve iyi onuyorum.Yaşlandıkça bunun daha değerli olduğunu anlıyorsunuz.Gençken bunun bana bahşedildiğini düşünüyordum.

İstediğim sayıda olmasa da büyük turnuvaların hepsini kazanmayı başardım.Bu yüzden oynamaktan keyif alıyorum ve bir kaç turnuva daha kazanabileceğimi düşünüyorum."

Ronnie ilk sıralama turnuvası zaferine 1993 yılında Uk Championship'te ulaşmıştı.Henüz 17 yaşında kazandığı zaferle en genç sıralama turnuvası kazanan oyuncu ünvanını halen elinde bulunduruyor.Ronnie şimdilerse ise kendi bilgilerini yeni kuşaklara aktarıyor.

"Yeni oyuncuları bulma konusunda mücadele vermek hoşuma gidiyor.Snooker yeni bir çağın içerisinde ve ben de sonuca ulaşmak için mücadele veriyorum.

Her şeyden doğan hayal kırıklıklarından dolayı yıllar önce vazgeçebilirdim.Bazen daha fazla katlanamadım.Gururum bana asla kaybetmemem gereken kişilere kaybetmeliyim diyordu.Ortada büyük bir tutarsızlık vardı.Sebep yeterince iyi olmamam değildi, oyunumun içerisinde ki tutarsızlıklardı.Bunlarla halen baş edemiyorum ancak beni eskiden olduğu kadar yenmesine müsaade etmemeyi öğrendim.Beni halen yaralıyor ancak kendime zor zamanlar yaşatmıyorum."

"İtiraf etmek gerekirse gençlerle çalışmanın kimi zaman çok keyifli anları var.Kendime ait 5-6 masası olan bir akademi açmayı düşünmüştüm.Bilgi ve tecrübelerimi yeni kişilere aktarmak isterim.Rileys ile beraber çalışmak içeride dışarıda çok büyük keyif veren bir şeydi."

"Joel Walker oldukça yetenekli bir oyuncu.Sheffield'da onunla iki kez antreman yaptım.Oldukça iyi bir pot yeteneği ve bunun dışında da doğal yetenekleri var.Aslında mesele hangi topa ne zaman vuracağını bilmek ve bu da tecrübeyle gelen bir şey.

Bu spora tekrar bir şeyler verebilmek harika.Onlarla beraber çalışırken yüzlerine bakıyorum ve oldukça mutlu olduklarını görüyorum.

Yeni kuşakla benzer yönlerim var gibi görünüyor ve bu da beni motive ediyor.Bazen yıllarca bu işe devam etmek istiyorum."

Araba tutkusunu bildiğimiz Rocket, artık daha sakin bir hayat yaşadığını söylemesine rağmen, bir zamanlar 'Fifth Gear' programında araba içerisinde çılgınca sürate tanıklık etmişti.

Ronnie Snookered ekibine snookerda ki geleceğiyle ilgili ilginç bilgilerde verdi.

"Bazen oyuna devam etmek için bir sebep bulmak çok zor bir hal alıyor.Aynı zamanda oyunu iyi olduğum bir zamanda bırakmak istiyorum ve 4-5 yıl daha devam edeceğimi düşünüyorum.

Bu 4-5 yıl içerisinde iyi bir sezon geçirmeyi planlıyorum.Mesela bir Uk Championship ve Dünya Şampiyonluğu olabilir.Belki o zaman ayrılma vakti gelmiş diyebiliriz.

O zamanlar 40 yaşımda olacağım ve 'Sürekli aynı şeyleri yapmaktansa, yükseklerde oyunu bırakıyorum.' demek güzel olacak."

Snooker dahisi oyuncu aralık ayında oynanacak olan Uk Championship ve benzeri büyük turnuvalar içinde bir kaç kelam etti.

"Uk'i her zaman dört gözle beklerim.İkinci en büyük sıralama turnuvası ve benim de orada elde ettiğim bazı başarılarım var.İlk zaferim oradaydı.Tıpkı Masters ve World Championship gibi özel bir turnuva.Aynı zamanda İrlanda'da ki Masters'ı da her zaman özel bir yere koyardım.Orada insanlar oldukça misafirperver ve gittiğiniz her yerde güzel hatıralar yaşıyorsunuz."

Rocket son olarak da babasıyla ilgili şunları söyledi;

"Babam şu anda İç İşlerinden şartlı tahliye kararını bekliyor.Ancak hala bir şeyler duymadım.Bekliyoruz çünkü yapabileceğimiz tek şey bu.Şu an 20. yılının içerisinde ve 18 yıllık bir cezası vardı.Beklediğimizden daha uzun bir süre aldı ama böyle şeylerde acele edemezsiniz, sabırlı olmalıyız.Özgürlüğüne kavuşması onun için harika olacak."

Kaynak; http://www.nxtbook.com/nxteu/snookered/201011/#/4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder