26 Eylül 2010 Pazar

Neil Bir Başka!

Dünya Şampiyonluğunun ardından beklentileri üst düzeye çeken ancak Shanghai'de aldığı sürpriz sonuçla turnuvaya veda etmiş olan Avusturalyalı oyuncu Neil Robertson finalde güçlü rakibi Ronnie O'Sullivan'ı maçın geneline büyük bir üstünlük kurarak 5-1 ile geçti ve zafere ulaştı.



Avusturalyalı oyuncu turnuvayı kazanarak Glasgow'da olan zafer serilerine bir yenisini eklerken kazandığı 7 bin sıralama puanıyla da sıralamada zirveye yerleşti.Ronnie O'Sullivan'ın ise finalinde en çok kaybettiği turnuvalardan biri olan eski Grand Prix yeni World Open'da yüzü yine gülmedi.Maç içerisinde pek fazla hata yapmamasına rağmen maçta sadece bir frame kazanabilen Rocket ise rakibinin oyunundan övgüyle söz etti.

"O Dünya Şampiyonu ve dünya 1 numarası.Beni tıpkı bir dünya şampiyonunun ve dünya bir numarasının yapacağı gibi adeta sildi.Sürekli iyi olan bir ıstaka hakimiyeti var, kendine güvenli ve baskı altında iyi işler çıkarıyor.John Higgins geri döndüğünde iyi bir rekabet ortaya çıkacak."

"Yarım oyunuyla oynayan birinin beni yenebileceğini biliyordum, biraz heyecan için buradaydım ve finalde olmamalıydım.Çok kötü şutlar çıkardığım zaman oldu.Yaptığım iyi seriler ise sayılı ve aralarında uzun mesafeler var."

Şampiyon Neil'de rakibinin ona duyduğu saygı dile getiren açıklamalarına benzer açıklamalarda bulundu ve oyunuyla ilgili değerlendirmelere de yer verdi.

"Ronnie hala benim idolüm ve ne zaman bir turnuvadan elensem onun kazanmasını istiyorum.Bu akşam onu baskı altına almak ve bir kaç iyi seriden başka bişey yapmadım.Maç öncesinde kaybedeceğime dair yazılar ortada uçuşmaya başladı ve bu da beni ateşledi.Sahip olduğum bir haftanın sadece yarısında sadece çok iyi antreman yapabildim çünkü çok meşguldüm.UK Championship'e kadar oynayabileceğimi düşünmüyordum.Bugüne kadar dört tane BBC'de yayınlanan turnuva kazandım ve şimdi ki hedeflerim ise UK Championship ve Masters, tabi bir de Çin'de iyi bir performans ortaya koymak.Sezonun başında bir turnuva kazanmak daha fazlası için bana güven verdi."

Maç Özeti
İlk framede iki oyuncudan da 43'lük iki seri izledikten sonra Neil eline geçen şansı iyi kullandı ve toplamda 75-51'lik skor üstünlüğü ile ilk framei kazandı.İkinci framede uzak mesafe potla başladığı serisini harika vuruşlarla devam ettiren Avusturalyalı 107'lik serisiyle beraber skoru 2-0'a taşıdı.Seans arasına yaklaşılırken kritik bir hal almış olan üçüncü frame ise adeta güvenli vuruş oyununa dönüştü ancak Rocket'in beyazı harika bir şekilde sarının arkasına sakladıktan sonra Neil'in yaptığı hata bu framei kazanmasına yetti.Son framede ise Ronnie kritik bir hataya imza attı.Seri inşası için yakaladığı şansı kaçırdığı pembe ile rakibine bırakan 35 yaşında ki oyuncu rakibinin 59'luk serisinin ardından seans arası için içerinin yolunu tuttu.Seans arasından sonra ki framei kazanmayı başaran Neil, son framede maviyi sağ cebe kaçırınca Ronnie bir şans buldu.Ancak yeterince iyi bir seri çıkaramadı ve masada kalan iki kırmızıyla güvenli vuruş oyunu sırasında kırmızıdan sonra sarıyı ve ıstaka topunu beraber cebe gönderince her şey sona ermiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder