11 Eylül 2010 Cumartesi

Son Finalist Carter

Son finalistin belirlendiği akşam seansı da iki saat kadar önce sona erdi.İki tarafın kıyasıya mücadelesiyle geçmesi beklenen maç aksine rahat geçti ve Carter 2-0 geriye düşmesine rağmen 6-2'lik skorla finale ulaştı.Geçtiğimiz sezon Galler Açık'tan bu yana sıralama turnuvası finaline çıkamayan Ali Carter bu hasrete de son verdi.



Dün Mark King karşısında son iki frame hariç bekleneni veremeyen Mark Selby maça hızlı başladı.İlk framei aldıktan sonra 82'lik bir seri ile durumu 2-0'a getiren son Masters şampiyonu, üçüncü framei de kazanma şansını eline almıştı ki 50'lik serisi uzun mesafe sarıdan sonra sona erdi.Ardından masaya gelen Carter 56'lık serisiyle durumu 2-1'e getirmeyi başardı.35-12 önde olduğu framede kaçırdığı kritik kırmızı ile Selby rakibine bir şans daha verdi ve Carter 69'luk serisi ile durumu 2-2'ye taşıdı.Bir sonraki frame de 129'luk serisi ile durumu 3-2'ye getiren Kaptan, altıncı framei de kazanmayı başararak 4-2 üstünlüğü ele geçirdi ve rakibi Selby'i de büyük ölçüde yıprattı.Bu dakikadan sonra vuruşlarında tempo ve kalite düşen Selby masayla fazla meşgul olamadı.

Selby için en kritik framelerden biri olan yedinci framede Carter'dan bu sefer 99'luk bir seri geldi.Artık işler daha da kritik bir hal aldı.Durumu 5-3 yaparak seans arasına moralli gitmeyi hedefleyen Selby hedefine ulaşamadı.Bir önceki framede hiç sayı alamayan Selby aynı durumu final frameinde de yaşadı ve 80-0'lık Carter üstünlüğü ile biten frame sonrası finalist belli olmuş oldu.

Ali Carter bu finalle kariyerinin dördüncü finaline ulaşırken, kariyerindeki ikinci sıralama turnuvası zaferine ulaşmaya da çok yaklaştı.Carter'ın maç sonuç açıklamaları ise şöyle;

"2-0 geriye düştüğümde biraz panikledim.Maç 2-2'ye giderken iyi bir masa temizleme gerçekleştirdim ve bu bana yardım etti.Daha sonrasında ise iyi seriler gerçekleştirdim, kaliteli güvenli vuruşlar çıkardım ve Mark'a fazla şans vermedim.Finalde olmak memnuniyet verici.Jamie ile daha önce hiç oynamadım ama yarın burada eğlenmek, iyi bir oyun oynamak ve hangi skor olursa olsun maçı tamamlamak istiyorum."

Mağlup taraf Selby ise "3-0'a getirmek için şansı yakaladım ve eğer bu şansı değerlendirebilseydim herşey daha farklı olurdu.Daha sonrasında ise sürekli hatalar yapmaya başladım ve Carter'da bunu ağır bir şekilde cezalandırdı."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder