3 Eylül 2010 Cuma

Murphy İyi Başladı

Snookerın gözde ve prestijli organizasyonlarından olan Premier League bugün iki maçla başladı.Premier League'nin gediklisi Ronnie O'Sullivan, Marco Fu ile mücadele ederken, Shaun Murphy ise Çinli oyuncu Ding Junhui karşısındaydı.Tamamen dolu salonun izleyicileri arasında Jimmy White da yer aldı.



Heyecan Shaun Murphy - Ding Junhui maçıyla başladı.İngiliz oyuncu maçı 5-1 kazanırken maç içerisinde iki tane de yüzlük seri gerçekleştirmeyi başardı.Ding junhui maç içerisinde çok kötü oynamamasına rağmen basit hatalar yaptığı dakikaları Shaun iyi değerlendirmesini bildi.Maça iyi başlayan Shaun Murphy 2-0 öne geçti.Ding gerçekleştirdiği 128'lik seri ile rakibine cevap vermesini bildi.Fakat bu dakikadan sonra oyunda daha üstün olan taraf rolüne geçen Shaun Murphy 124, 55 ve 109'luk serilerle maçı 5-1 kazanmayı başardı.Kariyerinde Dünya Şampiyonluğu da bulunan oyuncu maç sonunda ise şunları söyledi;

"İyi iş, güzel başlangıç.Uzun bir turnuva ve nasıl başladığınız değil, sona geldiğinde ilk dört içerisine girip giremediğiniz önemli bu yüzden iyi bir başlangıç.Skor tabelasında görünen skor net bir skor ama Ding iyi oynadı, mutluyum ama uzun bir ev yolculuğu beni bekliyor."

İkinci maç ise Honk Kong'lu Marco Fu ve Ronnie O'Sullivan arasında oynandı.Şüphesiz ki izleyen herkes bu maçın sağlam bir maç olduğu konusunda hem fikir.Fu yakaladığı hemen her fırsatı çok iyi değerlendirdi ve maçı çok az hatayla bitirdi.Rocket de aynı şekilde ortaya iyi bir oyun koyunca maçın beraber bitmesi kaçınılmaz oldu ve 3-3'lük skor elde edildi.

Karşılıklı güvenli vuruşların yaşandığı ilk frame de Fu 63'lük seri ile 1-0 öne geçti.İkinci frame de ise Ronnie 76'lık serisinin arından masayı tekrar rakibine bıraktı ancak Fu şansı iyi değerlendiremedi ve Ronnie zaten kazandığı frame de masayı temizleyerek bir de 61'lik seri gerçekleştirdi.Framelerin sırayla paylaşıldığı maçta Fu 47'lik serisiyle üçüncü framei kazanmayı başardıysa da Rocket 119'luk seriyle kendisine hemen cevap verdi.Fu kaliteli oyununu devam ettirmeyi başardı ve bu seferde 87'lik bir seri ile 3-2 öne geçti.Son frame de Fu bir şans bulduysa da iyi değerlendiremedi ve masayı devralan Rocket 103'lük bir seri gerçekleştirerek maçın berabere bitmesini sağladı.

Marco Fu:"3-3 adil bir skor, ikimizde maçı kazanmak için şanslar yakaladık.İyi oynadım ve kendimi rahat hissettim.Bu sezon daha çok maç oynayacağız gibi.Kendime güveniyorum ve bu şekilde devam edebileceğimi ümit ediyorum."

Ronnie O'Sullivan:"İyi bir oyun oynadım ve iyi toplar gönderdim.Marco masadaha rahat gözüktü bu yüzden aldığım puanla mutlu olmalıyım."

Shaun Murphy 5-1 Ding Junhui

71-51 (51 Ding), 69-38 (45 Murphy), 0-128 (65, 63 Ding), 124-0 (124 Murphy), 86-31 (55 Murphy, 31 Ding), 109-0 (109 Murphy)

Ronnie O’Sullivan 3-3 Marco Fu

4-70 (63 Fu), 137-0 (76, 61 O’Sullivan), 34-71 (34 O’Sullivan, 47 Fu), 141-0 (119 O’Sullivan), 0-87 (87 Fu), 103-36 (103 O’Sullivan, 36 Fu)

4 yorum:

  1. youtube dan izlediğim kadarıyla.roket kendine yeni istaka almış.Geçen yıla kıyasla ıstakanın butt denen kısmı baya farklı ağaçlardan yapılmış.huyumudur yoksa alışkanlığımı oldu bu her sezona yeni ıstaka ile giriş yapıyor :D
    eskilerden birini bize verse bari :D

    YanıtlaSil
  2. Geçen sene ki açılış maçını izlemiş olabilir misin? :) Çünkü geçen sene de Rocket açılışı Fu ile yapmıştı ve yeni ıstakasıyla ilgili açıklamaları da orada yapmıştı.Çünkü yeni maçta dikkatimi çekmedi ama senin dediğin gibi de olabilir.

    Birde ıstakayı vermesiyle ilgili şunu söylemek isterim; eski ıstakasını maç sonrasında kendisinden imza almaya gelen bir çocuğa vermişti Ronnie.Sen de maç izlemeye gidip yapabilirsin böyle bişey :)

    YanıtlaSil
  3. infazure dediğin anın görüntüleri youtube da vardı ama bulamadım ben.Fu ile ilgili bir kaç bişey söylemek istiyorum.Hemen hemen yakaladığı her şansı çok iyi değerlendirdi, güvenli vuruşlarda iyi.Bu formuyla Shanghai'de bişeyler yapabilir mi acaba merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. @info,

    Sen söyleyince tekrar bir tabloya baktım işi zor Fu'nun.Son 16'da ya da Judd Trump ya Maguire ile karşılaşacak.Ama son 16'yı geçerse işi kolay diyebilirim çünkü rakibi Jamie Burnett.Ben Judd Trump'tan birşeyler bekliyorum. :)

    YanıtlaSil