26 Eylül 2010 Pazar

Finale İskoç Kalmadı

İskoçların Higgins'in yokluğunda evinde şampiyon görmek istedikleri oyuncuların hepsi birer birer turnuva dışında kalmışken bugün son savaşçı Maguire'da iyi başladığı maçın sonuna getiremedi.



Ronnie O'Sullivan tek kelimeyle harika oynadığı maçta 1-0 geriye düşmesine rağmen üst üste üç frame kazanarak rakibini saha dışına itti.Aslında Maguire için herşey iyi gidiyordu ta ki ikinci framede kaçırdığı basit kırmızıya kadar.Bu dakikadan sonra Rocket öyle bir kalkış yaptı ki anlatılmaz.81, 116 ve son framede iki ayrı 62'lik serisiyle maçı 1-3 kendi lehine çevirdi.

"Maçlarda veya antreman esnasında ortaya koyduğum en iyi üç frameden biriydi.Hala uzun mesafe potları kaçırıyorum ve bunları kaçırdığım bazı zamanlarda da 'Nasıl kaçırdım?' diyerek kendime gülmek zorunda kalıyorum.Bunları pota çevirip çevirmeyeceğimi görmek için altı ayaklı bir masada oynamalıyım."

Rocket'in oyun tarzına tamamen ters olan rakibi Ebdon ile ilgili görüşleri ise şöyle;

"Peter, Peter'dır ve sizi uğraştırır.Sadece beş frame.Eğer 35 framelik bir maç olsa ve ona karşı iyi oynayamıyor olsanız bu sorunun içinde patlarsınız.Sizi harabeye çevirir."

Rocket'in rakibi Peter Ebdon ise dün hızına hız katan Gould ile karşı karşıya geldi.Ancak maça damga vuran an ise tartışmasız olarak üçüncü framede Ebdon'dan gelen siyah potuydu.Oyunu çevirmek için snooker ihtiyacı olan Gould maviden snookerı bıraktıktan sonra kalan üç renkliyide temizledi ancak siyah oyunuda Ebdon harika bir potla en kritik framei aldı ve durumu 2-1'e taşıdı.Son framede ise 77'lik serisi Ebdon'a yarı final için yeterli oldu.

"Martin çok iyi bir oyuncu ve bu benim için harika bir galibiyet.Hafta başlarken kendimi başarılı olmak konusunda çok fazla baskı altına aldım ve sonuç harika."

Günün en çekişmeli maçı ise turnuva başından beri estirip gelen ikinci oyuncu arasında oynandı.Mark Williams 2-0 geri düşmesine karşın çevirmeyi başardığı maçta son ana kadar beklemek zorunda kaldı.81 ve 45'lik seriler ile 2-0 üstünlüğü yakalayan Ding'e cevap 45 ve 40'lık seriler ile geldi.Karar oyununda oyunu çevirme şansı bulmasına karşın yeşili cebe gönderme denemesi başarısız olan Ding bu dakikadan sonra masaya bir daha gelemedi ve evinin yolunu tutan bir başka oyuncu oldu.

"İlk iki frame Ding benden daha iyi oynadı ancak daha sonra kontrolü elime aldım ve maçı çevirmeyi başardım.Son framede masayı temizleyeceğini düşünüyordum ama zor bir yeşili kaçırdı ve buda bana galibiyeti hediye etti.Ding gibi oyuncular karşısında 2-0 geriye düşerseniz çok sık geri dönüş yapamazsınız bu yüzden oldukça mutluyum."

Gecenin son maçı ise Neil Robertson ve Ricky Walden arasında oynandı.Bugün ki maçına kadar çok iyi bir performans çıkarmayı başaran Walden bir çok şans bulmasına rağmen uzak ara kaçırdığı basit potlarla rakibine galibiyeti hediye etti.69, 53 ve 78'lik serilerle galibiyete ulaşan Neil ise yarı finalde zorlu bir mücadeleye çıkacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder