11 Eylül 2010 Cumartesi

Beklenen Sonuç

Başlık belki Jamie Cope severlerin hoşuna gitmemiş olabilir ancak gerçekten de öyle.Bugüne kadar aldığı iyi sonuçların ardından Cope hep büyük bir mağlubiyetle turnuvalara veda etti.Son iki yıldır süren bu gelenek bugün de bozulmadı ve İskoç oyuncu Burnett 6-1 gibi rahat bir skorla rakibini devirerek finale yükseldi.



Sabah 09.30 seansında başlayan maç fazla uzun sürmeden sonuçlandı.18 yıllık kariyerinde ki ilk yarı finale ulaşmış olan Burnett bunu daha da ileri götürmekte kararlı başladığı maçta 32,54,58'lik serileriyle durumu 3-0'a taşıdı.Önceki iki günde sergilediği oyuna göre çok durgun görünen Cope skoru 3-1'e taşıyarak morallenmek istese de Burnett'in 54'lük serisinin ardından masaya geldi ve kötü bir güvenli vuruş sonrası bu framei de kaybetti.

Beşinci frame gelindiğinde ise Cope'da biraz toparlanma belirtileri görülmeye başlasa da bu ona yeterli olmadı.İskoç oyuncunun 52'lik serisinin ardından masaya gelen Shotgun Cope zor bir masayla karşı karşıyaydı ve 27'lik seri ile masayı tekrar rakibine devretti.Ancak Burnett buradan sadece 4 sayı çıkarabildi.İkilinin birbirlerine ikramlarıyla geçen beşinci framein son anlarında yeşili kaçıran Cope masaya bir daha dönemedi ve durum 5-0'a geldi.

Finale için sadece bir frame kazanması yeterli olan 35 yaşında ki tecrübeli oyuncu, iyi vuruşlar çıkaramadığı altıncı framei rakibine bırakmış oldu.Tıpkı altıncı frame gibi yedinci frame de çok yakın gitti.Maç topunu da cebe gönderdikten sonra sarıyı kaçıran Burnett karşısında Cope bir şans daha buldu ancak snookera ihtiyacı vardı.Sonrasında bıraktığı snooker rakibi tarafından çözüldü ancak Cope kullanılabilir durumda olan kahverengiyi kaçırınca herşeyin sonu gelmiş oldu.

Bu zaferle kariyerinde ki ilk sıralama turnuvası zaferine ulaşan Jamie Burnett, ilk turda Rocket ile karşılaşmadığı için de bir kez daha duacı olmuş olabilir.Burnett ise maç sonunda şu açıklamalarda bulundu:

"Jamie mücadeleci bir oyun sergiledi, avantajı ele geçirmem gerekiyordu.Çok iyi seriler yapamadım ve her frame de bir kaç kez şans bulma ihtiyacım oldu.Kariyerimde ki ilk finale ulaştığım için mutluyum.Bugün hayatımda ilk kez tek masalı bir seansta bulundum ve bu harikaydı.Burada harika bir atmosfer harika bir ortam var ve umut ediyorum ki bu başarıya ulaştığım son turnuva olmaz."

Hafta boyunca oyuncuların şikayet ettiği ortam koşullarından da bahseden İskoç oyuncu "Burada ki koşullar hafta boyunca tüm oyuncuları zorladı.Bazı nedenlerden dolayı ben diğer oyunculardan daha iyi adapte oldum ve bundan sonrası içinde daha iyisini yapabilmek için yapmam gerekenleri yapmaya devam edeceğim." sözleriyle oyuncuların şikayet ettiği koşullardan da bahsetti.

Finalist oyuncu buraya gelmeden önceki hedeflerini ise şöyle açıkladı: "Buraya gelirken hiç bir beklentim yoktu.Wild cardlarda Tian'a karşı zor bir maç olacağını biliyordum bu yüzden fazla bir beklentim yoktu.Uçaktayken Ronnie'nin turnuvaya katılmayacağı haberini aldım ve maçı kazanırsam direk olarak son 16'ya gidecektim.Bu üzerimde bir baskı oluşturdu ancak ben sadece tek seferlik kazanmayı denedim.Her maçın ikinci favorisi olduğumu biliyorum ancak savaşıyorum ve mücadele ediyorum.Yarın ki maçta iyi seriler yapmaya ihtiyacım olacak."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder