23 Ağustos 2010 Pazartesi

Snooker Türkiye: Tom Ford Röportajı


Snooker Türkiye olarak daha önce başladığım röportaj serilerine Tom Ford ile devam ediyoruz.Tom Ford'a tıpkı Eirian Williams'ta olduğu gibi Facebook üzerinden ulaştım.Kendisine PTC3 galibiyetinin ardından mesaj göndermiştim yakın bir zamanda sorularıma cevap vererek geri dönüş yaptı.

Tom Ford'u biraz tanıyarak başlayalım.27 yaşında ki İngiliz oyuncu profesyonel kariyerine 2000 yılında başladı.2010 yılına gelinceye kadar sıralama zaferi bulunmayan Ford bu zaman kadar, 2005 yılı Malta Kupası'nda çeyrek final, 2007 Grand Prix'te son 16 ve bu son 16'da Steve Davis'e karşı gerçekleştirdiği 147 ve yine 2007 Malta Kupasın'da son 16 gibi başarılara ulaştı.Geçtiğimiz haftalarda ise PTC3 finalinde genç oyuncu Jack Lisowski ile karşı karşıya geldi ve 4-0'lık galibiyetle zafere ulaştı.
18 ve 15 yaş altı şampiyonalarında şampiyonluk yaşayan Ford, gelecek vadeden oyuncular listesinde yer almayı başarmıştı.Yavaş yavaş gelelim röportajımıza.Ford'a bir kaç konuda sorular yönelttik.Sağolsun o da hepsine cevap verdi.

PTC'de ki zaferinden sonra bu seneki hedeflerin neler?
Bu sezon için kesin hedeflerim olduğunu söyleyemem.Bu yüzden bu sezon her turnuvanın gelişi benim için heyecan olacak.

Peki PTC'lerin kaç tanesine katılmayı planlıyorsun?
PTC'lerin hepsin katılmayı planlıyorum çünkü sıralama puanı kazanıyorsunuz.Bu yüzden onların hiç birini kaçırmak istemezsiniz.

Geçenlerde Ronnie O'Sullivan'ın bir röportajını okudum ve Ronnie "Snookerın kan kaybettiğini ve snookerın yetenekli çocuk yaşlarda oyuncu barındırmdığını" düşünüyor.Bu konuda sen ne düşünüyorsun?
Evet, Ronnie'ye bu konuda katılıyorum.Bunun için sebebim ise şu; çocukluğumda etrafta gerçekten kabiliyetli bir çok genç oyuncu vardı.Ancak şimdi bunlar sadece bir kaç tane.

Peki rakibin olarak maç yapmaktan hoşlandığın biri var mı?
Rakibim olarak oynamaktan hoşlandığım bir oyuncu yok ancak antreman yapmak istediğim oyuncular var.Mesela Stephen Hendry'nin o harika dönemini geçirdiği zamanlarda onunla antreman yapmak isterdim.



Snookera nasıl başladın ve kendini geliştirmesi için genç amatörlere neler söylemek istersin?
Üç yaşımdayken evde bacakları katlanabilen küçük bir masa vardı ve snookera burada başladım.Ancak 8 yaşıma geldiğimde babam beni Leicester'da Willie Thorne'ün snooker klübüne götürdü ve orada Willie'nin kardeşi ile beraber pratik yapmaya başladım.Snookerın genç oyuncularına ise verebileceğim tavsiye şu, oyunlarını geliştirmeleri için yapabilecekleri en iyi şey, iyi oynayan birilerini bulmaları ve ona yapışıp onunla beraber çalışmaları.

10 yıl sonra snookerın popülaritesi sence nasıl bir durumda olur?
10 yıl sonra snookerın gerçekten daha iyi yönde değişmiş olacağını düşünüyorum.Yani popülarite o 80'li yıllarda nasılsa öyle olacaktır.Snooker geçmişten bugüne gelen çok büyük bir oyun ve 10 yıl sonra dünyanın bir çok yerinde daha da popüler olacağını düşünüyorum.Umarım tüm sorularının cevaplarını vermişimdir, bloguna ve sana iyi şanslar diliyorum.

Biz de kendisine bir kez daha teşekkür ediyor ve bu sezon için iyi şanslar diliyoruz.Ayrıca Tom Ford PTC4'ün oynandığı hafta turnuva sonrası halı saha maçında ayağından sakatlanmıştı.Kendisine Türk snooker severler olarak geçmiş olsun dileklerimizi de ilettim.

2 yorum:

  1. Güzel ropörtaj!.Ford vs Ronnie maçında-yılını hatırlamıyorum-ronnienin kızıp, kırmızı paketten sinirini çıkardığını hatırlıyorum.Ford ,ronnieyi çıldırtmasına rağmen tecrube galip gelmişti:D

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Dediğin maç yanlış hatırlamıyorsam 2007 GrandPrix grup maçında oldu.Görüntülerine internetten bakayım eğer bulabilirsem buraya ekleyeyim:)

    YanıtlaSil