2 Nisan 2010 Cuma

Ding ve Allen Yarı Finalde

Çin Açık heyecanı hızla devam ediyor.Bugün sabah seansın da oynanan maçlarda Ding Junhui turnuvanın son şampiyonu Peter Ebdon'ı 5-2 ile geçerek yarı finale yükseldi.

Genç İrlandalı Mark Allen ise 4-2 geriye düştüğü maçta Stephen Hendry'e karşı geri dönüş yaptı ve maçı 5-4 kazanarak yarı finale çıkan bir diğer isim oldu.Ayrıca bu ikili yarı finalde birbirleriyle mücadele edecekler.

Açıkcası, Stephen Hendry yarı finale yükselmiş olsaydı diğer tarafta kazananın da Peter Ebdon olmasını isterdim.Yine tam tersi şekilde Mark Allen kazanırsa da Ding'i isterdim.Çünkü bu tip iki eşleşme muhteşem olurdu.Nitekim ikincisi oldu.Gelin maçları kısaca özetleyelim.

Ding Junhui-Peter Ebdon maçında ev sahibi oyuncu Ding maça adeta fırtına gibi başladı.93,121 ve 92'lik serileri ile Peter Ebdon'ı oldukça zorlayan genç oyuncu kendini 4-0 önde buldu.Tecrübeli Ebdon bir sonra ki framede 70'lik bir seri ile cevap vermeyi başardı ve durumu 4-1'e getirdi.Gergin geçen altıncı oyunda iki oyuncu da şanslar buldu ancak son şampiyon fırsatı daha iyi değerlendiren taraf olunca durum 4-2'ye geldi.Son frame de iki oyuncu da birer kez şans buldular ancak 65'luk bir seri ile oyunu kazanan Ding oldu.

Çinli oyuncu maç sonrası açıklamalarında "İyi oynadığımı düşünüyorum.Peter Ebdon oyunu tedbirli oynayan bir oyuncu ancak ilk iki framei ben kazanınca onun için işler biraz zorlaştı.Geçmişte ki oyunuma bakınca çok atak ruhlu bir oyuncuydum.Ancak şu anda oyunumu dengelemeyi biliyorum ve Mark Allen'a karşı daha iyi güvenli vuruşlarda bulunmam gerekiyor." diyerek bu sezon ki formunda önemli bir yer tutan oyunu dengeli oynama etkisine de değinmiş oldu.Son şampiyon Ebdon ise "Ding gerçekten beni çok zorladı.Kazanacağımı düşünüyordum.Belki uzun bir maç olacaktı ama geri dönüş yaparak kazanabileceğimi düşünüyordum ancak çok fazla şans bulamadım.Artık kendimi tamamen Dünya Şampiyonası için hazırlıyorum.Mental olarak iyi bir durumdayım ve Sheffield'da yenilmesi zor bir rakip olacağım." diyerek Dünya Şampiyonasında ki rakibi Graeme Dott'a göz dağı vermiş oldu.

Mark Allen-Stephen Hendry maçı Hendry için dramatik bir sonla bitti.Aslında maçı bitirmek için bir çok şansı eline geçiren efsane İskoç bunları iyi değerlendiremeyince olanlar oldu.
Maça iyi başlayan Mark Allen 72'lik serisiyle durumu 1-0'a getirdi.Ancak Stephen Hendry 127'lik güzel bir seri ile rakibine göz dağı vererek durumu 1-1'e getirmeyi bildi.Karşılıklı alınan frameler ile devam eden maçta 69'luk bir seri gerçekleştiren Mark Allen durumu 2-1 yaptı ancak bundan sonra oyun büyük ölçüde Hendry'nin kontrolüne geçti.İki oyuncunun hataları ile birbirlerine şans verdikleri dördüncü oyun Hendry'nin oldu ve durum 2-2'ye geldi.Ardından rahat bir oyunla durum 3-2 Hendry lehine döndü.Hendry 30'luk serisinin ardından ıstakayı rakibine devretti ancak Mark Allen bu şansı iyi değerlendiremedi.Daha sonrasında bu senaryo her iki oyuncu için bir kaç kere daha gerçekleşti ancak son şansını iyi değerlendiren Hendry oldu ve durumu 4-2'ye getirdi.
Artık daha ihtiyalı olması gereken genç oyuncu 63'lük bir seri ile kendini toparladı ve durumu 4-3'e taşıdı.İki oyuncunun da üzerinde baskıyı hissettiği sekizinci oyun da Mark Allen'a gidince oyun karar frameine kaldı."Karar frameinde oyuncular sadece bir şans isterler." sözü gereği olsa gerek şansı bir kere bulan Mark Allen masadan galip ayrılan taraf oldu.

"Maç 4-2 olduğunda kazanabileceğime hala inanıyordum ve kalan üç framei kazanabileceğim umudunu taşıyordum.Bir sonraki maç için kendimi daha çok geliştirmem gerekiyor ancak bugün ki maçtan sonra kendime daha çok güvenebilirim.Ding'le Çin'de oynamak biraz ilginç olacak.Büyük bir kalabalık burada bizi izliyor ve iki genç oyuncu burada oynuyor olacak,ikisi de atak karakterli, eğlenceli bir maç olacak" diyen Mark Allen, Barry Hearn ve snookerın geleceği ile ilgili de umutlu olduğunu belirterek "Barry Hearn'ün gelişi bize snooker oynamak için daha çok şans verecek gibi görünüyor.Bu gerçekten güzel." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder