2 Şubat 2010 Salı

Brendan Moore "The Merrier"



thesnookerforum.com adresinden çevirdiğim Brendan Moore(snooker hakemi) röportajını sizlerle paylaşmak istedim.

Brendan Moore ilk resmi turnuva görevini 2005 GrandPrix ön elemelerinde gerçekleştirdi.İlgi alanları arasında Amerikan Futbolu, poker ve snooker bulunuyor.Bugüne kadar yaptığı en yüksek seri ise 63. Maçlarını Sheffield Yerel Liginde oynuyor.

-Henüz çok başlardasınız ancak görev yapmak istediğiniz ilk final hangisi?
Tabi ki Dünya Şampiyonası finali yönetmek.Bunun istememin tek sebebi sadece bizim oyunumuzun zirvesi olması değil aynı zamanda The Crucible'a evimin 10 dakikalık mesafede olması.

-Şu ana kadar maçını yönetmediğiniz oyuncular arasından maçını yönetmek istediğiniz kim?
Şu ana kadar hemen her oyuncunun ön elemelerde ve elemelerde maçını yönettim.Ancak bir oyuncu var ki onun hiç maçını yönetmedim ve yönetmeyi çok isterdim.O kişi Paul Hunter.

-Yönettiğiniz bir maçta en çok neyin olmasından korkarsınız?
Vuruş sonrasında kırmızıların pembenin noktası dahil heryere dağılması ve topu koymak için biryer bulamamak.

-Sheffield'dayken çok rahat oluyor olmalısınız.Çünkü maçlardan sonra evinize gidip yatağınıza yatabiliyorsunuz diğer hakemler gibi otelde kalmak zorunda değilsiniz.Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Evet bu gerçekten iyi oluyor, evimde çocuklarımla ve ailemle beraber vakit geçiriyorum.Ancak dürüst olmak gerekirse diğer hakemlerle beraber otelde kalmayı tercih ederim çünkü bu turnuvaya konsantre olmam için bana daha çok yardımcı olacaktır.

-Hakemliğe nasıl başladınız?
Arkadaşlarımdan biri hakemlik sınavının ilk sınavında başarılı oldu yaklaşık 9 sene önce ve ben de bunu yapabileceğimi düşünerek bu işe başladım.

-Oyunculuğunu yaptığın Sheffield Yerel Ligin'de hakemlik yapıyor musun?
Çokta istediğim söylenemez ancak bazen kuralları maç esnasında uyguluyorum.

-Maçlardan önce uyguladığınız dini inanış, şans gibi şeyleriniz var mı?
Pek yok.Sadece oyuncuları maç öncesinde masanın etrafında görmek isterim.Ancak tercihim maç öncesi turnuva ofisinde oturup kahve içmektir.

-Geçmişten bir hakem olma şansınız olsaydı, kim olurdunuz?
Muhtemelen John Street olmak isterdim ama özel bir sebebi yok.

-Bu sezon bir maçı seyretseydiniz, hangisinde olmak isterdiniz?
Mark Williams-Ronnie O'Sullivan Masters maçı.Gerçekten çok iyi bir maçtı.

-Hangi oyuncuyu izlerken eğleniyorsunuz?
Herhangi favori bir oyuncum yok.

-Hakem olmak isteyenlere verebileceğiniz ipuçları var mı?
Öncelikle yerel klüplerde hakemlik yapmaya başlamalılar.Bu tecrübe edinmeleri ve hatalarını görebilmeleri için çok uygun bir ortam.Ben kendimi buralarda geliştirdim.

-Snookera eklemek istediğiniz veya snookerdan çıkarmak istediğiniz bir kural var mı?
Hayır yok.Oyunu bu şekliyle seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder