30 Ocak 2010 Cumartesi

Son Mohikanlar Elendi


Welsh Open 2010'da bugün oynanan son çeyrek final maçlarında son şampiyon Ali Carter, Ryan Day'i 5-1 ile geçerken, Stephen Maguire ise son zamanların en formda isimlerinden biri olan ev sahibi Mark Williams'ı 5-1 gibi bir skorla eleyerek yarı finale yükseldi.Bu sonuçlarla turnuvada ki son iki galleri oyuncu Mark Williams ve Ryan Day'de turnuvaya veda etmiş oldular.

Stephen Maguire maç sonrası açıklamalarında "Kendimi çok mutlu hissediyorum, güzel bir oyun ortaya koydum.Uzun potlarım çok iyiydi ve skora yansıdı.Oyunu kendi içimde oynamanın ne kadar zor birşey olduğunu çok iyi biliyorum.İnanılmaz bir baskı oluşuyor.İlk framede yaptığım seri bu baskıyı üzerimden atıp kendime gelmem için bana yardımcı oldu.Mark ise diğer framein sonuna kadar hala kendine gelememiş gibiydi, bu da bana çok yardımcı oldu.Bu sezon oynadığım en iyi maçtı ancak maçı kazanmak benim için zor olmadı.Yıllar içerisinde düşüşler yaşadım ancak adınızı kupaya yazdıracağınızı hissederseniz kazanmak için birşeyler yapabilirsiniz."

Maça 65'lik seri ile başlayan Maguire rakibinin 40 ve 42'lik serilerinden sonra 1-1'e gelen durumu 69 ve 88'lik seriler yaparak 3-1'e taşıdı.Beşinci oyunda eline şanslar geçmesine rağmen değerlendiremeyen Mark Williams bu framede de rakibine boyun eğerek durumun 4-1'e gelmesine engel olamadı.Son framede 66'lık seriyle oyunu noktalayan Maguire bu performansıyla yükselen günlerinde ki performansını biraz olsun hatırlamış oldu.

Son iki turnuva da üst düzey performans gösteren Gallerli Mark Williams ise maç sonrasında "Maguire gerçekten iyi oynadı.Aslında maçı 3-2'ye taşımak için bir şans bulmuştum ancak olmadı.Bazen rakibinizin elini sıkmak ve sadece iyi oynadı demek zorunda kalırsınız." açıklamalarında bulunarak turnuvaya veda eti.

Son şampiyonun maçında ise Ryan Day ilk 3 framede etkisiz kalırken 4.frame de bulduğu şansı değerlendiremeyince durum 3-0'a geldi.Ardından üst üste iki frame kazanan Ryan Day durumu 4-2'ye getisede son framede Captain Ali Carter'in 65'lik serisini izlemekle yetindi ve turnuvaya veda etti.Maç sonrasında Ali Carter şu açıklamalarda bulundu:

"Geçen sene ki şampiyonluğumu muhafaza etmek için bir fırsat buldum.Aslında buraya geldiğimde hiç bir beklentim yoktu ve şu anda herşey birer bonus.Buraya snooker oynamaya ve neler yapabildiğimi görmek için gelmiştim.Kazanmak için çok çalıştım ve çok zaman harcadım.İlk 3 framede Ryan Day'e nefes aldırmadım diyebilirim."

Gallerli Ryan ise "Maç birden bire 3-0 olunca herşey tepe taklak oldu ve bir ritim tutturamadım.Ali çok sağlam bir oyun oynadı ve güzel güvenli vuruşlar yaptı.Oyun için biraz bile dişimi sıkamadım.Sanırım kazanılma olasılığı olmayan bir savaşı sürdürdüm."

Bu maçlardan sonra İskoç Maguire son şampiyon ile eşleşti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder