13 Aralık 2009 Pazar

En iyi dönüşünü tamamlayamadı



Dün akşam UK Championship'te efsane bir yarı final maçı izledik.Çoğu kişi durum 8-2 iken Ronnie'nin artık maçtan koptuğunu düşünmüştür eminim.Zira Ronnie'nin bu tip durumlarda yaşadığı sorunları biliyoruz.Ancak 2.seans başında oyundan kopmadığının sinyallerini vermişti.


İşler iyi gitmeye başlamışken 13.frame'de Rocket art arda 7 faul yaptı ve eli siyaha kazara değince işler biraz değişti.Aslında burada hakem Jan Verhaas sadece kuralları uyguladı.Buna benzer değişik bir faul kararı Graeme Dott-Mark Selby mücadelesinde daha önceden yaşanmıştı.Bu frame Higgins'i yeterince yıprattı.Zaten çok basit toplarda yaptığı hatalar bunları ortaya koyuyordu.Ve beklenen oldu oyun 8-8'e geldi.Eğer Rocket bu maçı çevirseydi kariyerinin en iyi geri dönüşlerinden birini yapmış olacaktı ancak başaramadı.Son frame'de ki pembe seçimi onun için oyuna mal oldu ama oyun sonunda ise Ronnie tek snooker'a ihtiyacı olmasına rağmen masaya dönmedi.Bu ise "Ben elimden geleni yaptım şu an devam etmek istemiyorum." demek idi.Daha önceleri oyundan koptuğu ve maçları kaybettiği zaman bu tip açıklamaları maç sonunda yapardı.Ancak her ne olursa olsun Ronnie gerçekten büyük bir direnç gösterdi ve snooker dünyasında şu anda bulunan en büyük oyunculardan biri olan Higgins'e karşı 6 frame üst üste kazandı.Bu Ronnie için çokca önemli bir durumdu.Zaten maç sonu açıklamasında şöyle bir ifade kullanıyor Rocket;

"Sezon başında kendimle bir sözleşme imzaladım.Her ne olursa olsun eğer maçı kaybedersem çok üzülmeyeceğim ya da bir maçı kazanırsam da çok sevinmeyeceğim.Aksi taktirde hayal kırıklığı yaşıyorum ve kendimi boşuna çabalamış gibi hissediyorum.Kariyerimin geri kalanını bu şekilde geçirmek istemiyorum."

Bir Ronnie O'Sullivan taraftarı olarak dünkü maç beni üzdü ancak Ronnie'nin direnci ise mutlu etti.Babası 2010 yılında hapisten çıkıyor.Eğer Ronnie babası hapisten çıktıktan sonra ani bir karar verip Snooker'ı bırakmazsa bir kaç yıl içerisinde yine efsaneler yaratabilir.Bundan sonrası için Go Ronnie!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder